دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰
بوئنوس آیرس، میزبان نمایشگاه کتاب‌های عتیقه و نایاب

بوئنوس آیرس، پایتخت کشور آرژانتین میزبان نمایشگاه پنج روزه‌ای خواهد بود که کتاب‌ها، نقشه‌ها و عکس‌های قدیمی در آن به نمایش گذاشته خواهد شد. یکی از نایاب‌ترین کتاب‌های بورخس نیز در این نمایشگاه به نمایش عموم گذاشته خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از شین‌هوا، در شهر بوئنوس آیرس پایتخت کشور آرژانتین قرار است نمایشگاهی پنج روزه از کتاب‌های عتیقه و قدیمی برگزار شود که گفته می‌شود قدمت بعضی از آنها به قرن 15 میلادی می‌رسد.
 
سازماندهی این نمایشگاه که چهارشنبه همین هفته (24 آبان‌ماه) آغاز شده و تا 28 آبان‌ماه ادامه ‌خواهد داشت را انجمن کتابفروشان قدیمی آرژانتین (ALADA) بر عهده دارد. این انجمن، مرکزی فرهنگی واقع در جنوب بوئنوس آیرس است که اتحادیه‌ای صنفی از کتاب‌فروشان قدیمی و دست دوم محسوب می‌شود. 

لوئیس آکیلانتی، که صاحب یک کتاب‌فروشی عتیقه به همین نام در بوئنوس آیرس بوده و از اعضای هیئت مدیره انجمن نیز است، در گفتگو با خبرگزاری چینی از نمایش کتاب‌های قدیمی مربوط به قرن 15 و 16 میلادی در این رویداد خبر داده است.

بر اساس این گزارش در میان کتاب‌هایی که قرار است به نمایش درآید، نخستین نسخه از کتاب «تمدن و بربریسم» متعلق به سال 1845 میلادی، نوشته دومینگو فاستینو سارمینتو، هفتمین رئیس جمهوری آرژانتین نیز قرار دارد.

«شش منظومه اسکاندیناوی» شاعر مشهور آرژانتینی خورخه لوئیس بورخس نیز از جمله کتاب‌های ارزشمندی است که قرار است در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شود. از این کتاب تنها 84 نسخه منتشر شده است که بسیاری از آنها خارج از آرژانتین در اختیار کلکسیونرهای خارجی قرار دارند. 

در نمایشگاه کتاب‌های عتیقه امسال بوئنوس آیرس، 40 کتابفروش شرکت دارند که گفته می‌شود علاوه بر کتاب، نقشه و عکس‌های قدیمی نیز به نمایش گذاشته خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها