شنبه ۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۹
«از گیم تا فیلم» روی میز نقد

به همت سرای اهل قلم، کتاب «از گیم تا فیلم: تاثیر گیم بر سینمای معاصر» نقد و بررسی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) نشست نقد و بررسی کتاب «از گیم تا فیلم: تاثیر گیم بر سینمای معاصر» نوشته‌ی خانم «جاسمینا کالی»، چهارشنبه آبان 1396 در محل سرای اهل قلم برگزار می‌شود.
 
در این نشست شیوا مقانلو، مترجم اثر، دكتر مجيد شيخ انصاري، استاد دانشگاه هنر، تهیه کننده و کارگردان و متین ایزدی، دبیر ششمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران حضور یافته و به نقد و بررسی کتاب خواهند پرداخت.
 
کتاب «از گیم تا فیلم: تاثیر گیم بر سینمای معاصر»، تعامل بین سینما و گیم را از ابعاد مختلفی برسی می کند،هم از نظر ساختار و فرم و تاثیرات شکلی این دو بر هم،  هم از نظر  تغییر مضمونی و خلق شکلهای جدید روایتی و داستانی (چه تاثیرات سینما و  ادبیات بر گیم، و چه برعکسش) و هم از نظر تغییراتی که در شکل اکران و شیوه‌های پخش فیلم در جهان امروز رخ داده و متاثر از گیم‌هاست، و هم از نظر روانشناسی مخاطبان و تفاوت ها و تشابهات میان مخاطبان فیلم سینمائی و گیم. همچنین در کنار استفاده از نظرات تئوریسین‌های مشهور این دو حوزه، نویسنده کتاب مرتبا به نظرات محققان و نویسندگان جوان و نوپای این رشته‌ها در سراسر جهان نیز ارجاع داده است که بر وزن کار می افزاید.

علاقه‌مندان به شرکت در این نشست می‌توانند ساعت 16 روز چهارشنبه، دهم آبان‌ماه در سرای اهل قلم به نشانی خیابان انقلاب، خیابان فلسطین جنوبی، کوچه خواجه نصیر، پلاک 3 حضور یابند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها