پنجشنبه ۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۸
برگزیدگان سومین جایزه جهانی علوم انسانی اسلامی تجلیل شدند

همزمان با اختتامیه چهارمین کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی، حجت‌‌الاسلام حمید پارسانیا، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه و حسن سبحانی به‌عنوان برگزیدگان سومین دوره جایزه جهانی علوم انسانی اسلامی معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از ستاد خبری چهارمین کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی، آیین اختتامیه چهارمین کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی و اعطای سومین دوره جهانی جایزه علوم انسانی اسلامی، امروز پنجشنبه چهارم آبان‌ماه با حضور حجت‌الاسلام رضا غلامی، رئیس شورای سیاستگذاری کنگره، آیت‌الله رشاد، رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، عطاء‌الله رفیعی آتانی، دبیر علمی کنگره و جمعی از اهالی فرهنگ و اساتید علوم انسانی در مدرسه امام موسی کاظم (ع) شهر قم برگزار شد.

در این آیین سه نفر از اساتیدی که در زمینه علوم انسانی اسلامی فعالیت چشمگیری داشتند، به‌عنوان برگزیده سومین جایزه جهانی علوم انسانی اسلامی به شرح زیر معرفی شدند:

- حجت‌الاسلام والمسلمین حمید پارسانیا، در رشته فلسفه علوم اجتماعی
وی به دلیل خدمات ارزشمند در عرصه‌های آموزشی و تألیف آثار متعدد و برجسته به‌ویژه در عرصه فلسفه علم دینی، به‌طور خاص توفیقاتی حاصل کرده و ضمن ارائه دیدگاهی پیشرو و راهگشا درباره تعیین مناسبات اسلام و علوم اجتماعی، مدل مشخصی را برای پیوند میان این دو ارائه کرده است.

- حسن سبحانی، در رشته اقتصاد اسلامی
تقویت و بسط گفتمان اقتصاد اسلامی در ایران و ارائه نقدهای قوی نسبت به نظام اقتصاد لیبرال و همچنین پایه‌گذاری رشته اقتصاد اسلامی و پرورش شاگردان فراوان و کمک به پیشرفت رشته اقتصاد اسلامی

- حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، در رشته فلسفه علوم انسانیِ اسلامی
ترویج گفتمان علوم انسانیِ اسلامی و تألیف آثار علمی مفید و ممتاز در زمینه فلسفه علوم انسانیِ اسلامی. وی در تقویت و تکمیل لایه‌های زیرین تفکر بنیادی علوم انسانیِ اسلامی و تبیین آن برای جامعه علمی نیز دیدگاه‌های برجسته‌ای را ارائه کرده است.

کمیته اعطای جایزه جهانی علوم انسانیِ اسلامی در این آیین از طه عبدالرحمن از کشور مراکش به دلیل ارائه دیدگاه‌های ممتاز و تحول‌آفرین در عرصه معناشناختی و فلسفه زبان و برقراری ارتباط بین این حوزه و اندیشه سیاسی اسلام که به تثبیت تفکر علوم انسانیِ اسلامی در جهان اسلام منجر شده است، تقدیر و قدردانی کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها