چهارشنبه ۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴
برگزاری ارکستر بزرگ اُرف برای حمایت از فرهنگ‌نامه کودک و نوجوان

ارکستر بزرگ «اُرف» به یاد توران میرهادی، مادربزرگ ادبیات کودک و نوجوان، برای حمایت از فرهنگ‌نامه کودک و نوجوان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، ارکستر بزرگ «اُرف» به رهبری و سرپرستی مسعود نظر به یاد توران میرهادی، مادربزرگ ادبیات کودک و نوجوان با همراهی سیمین قدیری برای حمایت از فرهنگنامه کودک و نوجوان یکشنبه و دوشنبه (19 و 20 شهریور) برگزار می‌شود.
 
فرهنگنامه کودکان و نوجوانان تنها فرهنگنامه‌ای است که با پشتوانه تاریخی و فرهنگی ایرانی به کل جهان نگریسته و از همه دستاوردهای دانش و فرهنگ و هنر جهانی با نگاهی ایرانی استفاده کرده و آن را با زبانی ساده برای استفاده دانش‌آموزان و پژوهشگران عرضه کرده است.
 
بزرگ‌ترین آرزوی توران میرهادی تولید فرهنگنامه‌ای کامل و جامع برای کودکان و نوجوانان بود و این فرهنگنامه در طول عمر این بانوی تاثیرگذار ادبیات کودک به پایان نرسید. از سویی انتشار سایر جلدهای فرهنگنامه نیاز به حمایت مادی و معنوی دارد.
 
در این راستا و برای تسریع در تدوین فرهنگنامه کودکان و نوجوانان این ارکستر بزرگ برگزار می‌شود و همه عواید حاصل از این اجرا صرف انتشار این فرهنگنامه خواهد شد.
 

سیده توران میرهادی (خمارلو) زاده 1306 در شمیران‌ است که در 18 آبان 1395 در تهران، چشم از جهان فروبست، او یکی از بنیان‌گذاران شورای کتاب کودک، استاد ادبیات کودکان، نویسنده و کارشناس آموزش و پرورش و شخصیت برجسته فرهنگی است که از سال 1358 سرپرستی تدوین و تألیف فرهنگ‌نامه کودکان و نوجوانان را نیز برعهده داشته است.

به قلم این نویسنده و پژوهشگر ادبیات کودک و نوجوان‌ کتاب‌های متعددی منتشر شده است.« آن که رفت، آن که آمد»، «ج‍س‍‌ت‌و‍ج‍و در راه‌‍‌ه‍ا و روش‌ه‍ای ت‍رب‍ی‍ت»، «دو گ‍ف‍ت‍ار: ک‍ت‍اب‍خ‍ان‍ه آم‍وزش‍گ‍اه‍ی و ن‍ق‍ش آن در ای‍ج‍اد ع‍ادت ب‍ه م‍طال‍ع‍ه» از آثار این نویسنده است. هم چنین  «ف‍ره‍ن‍گ‌ن‍ام‍ه ک‍ودک‍ان و ن‍وج‍وان‍ان» به سرپرستی ت‍وران‌م‍ی‍ره‍ادی و ای‍رج ج‍ه‍ان‍ش‍اه‍ی تدوین شده است. 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها