سه‌شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹
جُنگ تاریخ روزنامه‌نگاری در «مدیریت ارتباطات» بررسی شد

هشتادوهفتمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات منتشر شد. در این شماره مطالبی چون جُنگ تاریخ روزنامه‌نگاری، تازه‌های نشر ارتباطات و آسیب‌شناسی فضای مجازی در حوزه شعر منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در این شماره مدیریت ارتباطات، به این موضوع توجه شده است که بسیاری از مردم به دنبال کسب اطلاعات در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، پزشکی و... در شبکه‌های اجتماعی هستند که از یک‌سو این اطلاعات کم‌عمق بوده و حس سواد کاذب به مخاطب می‌دهد و از سوی دیگر، اطلاعات دریافت‌شده گاهی با ناخالصی‌هایی همراه است.

همچنین در این شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات، بخش دوم «جنگ تاریخ روزنامه‌نگاری» به قلم و پژوهش سیدفرید قاسمی منتشر شده است. در این بخش تلاش می‌شود پراکنده‌هایی از گذشته و حال تاریخ روزنامه‌نگاری و مطبوعات روایت شود.

سرمقاله این شماره با موضوع دشواری‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به قلم امیر عباس تقی‌پور منتشر شده است.

رویدادهای گذشته، جاری و آتی: ارتباطات، روابط‌عمومی، رسانه، بازاریابی و تبلیغات؛ جستاری در اقتضائات عصر دیجیتال: مقررات‌گذاری و کنترل در فضای مجازی: زیست‌بوم اجتماعی ـ تنظیمی ـ به قلم سیدتقی کمالی؛ بصری‌سازی محتوا در ارتباطات: اینفوگرافیک مبتنی بر تایپوگرافی به قلم مریم سلیمی و عصر گفتمان: گفتمان‌سازی یا امکان گفتمانی به قلم حسن بشیر از جمله مطالب این بخش است.

تازه‌های نشر ارتباطات؛ گزارشی از رونمایی از شش کتاب در حوزه ارتباطات؛ نگاهی به مواجهه با شبکه نمایش خانگی: سریال‌هایی که به خانه‌ها می‌روند به قلم منوچهر دین‌پرست و بررسی نقش روابط‌عمومی در توسعه اعتماد عمومی به قلم مریم سبحانی‌فر از دیگر مطالب منتشر شده در این شماره از نشریه است.
 
«پرونده دیروز و امروز» این شماره به مطلبی با عنوان جُنگ تاریخ روزنامه‌نگاری نوشته سیدفرید قاسمی اختصاص دارد.  

«پرونده رسانه» این شماره نیز با مطالبی چون تأملی بر نقش رسانه‌های جدید در شکل‌دهی به آگاهی‌ها: ایدئولوژی پنهان عصر ما نوشته محسن آزموده؛ به دنیای مجازی خوش آمدید! نوشته ساجده سلیمی؛ گفت‌وگو با بابک زمانی، پزشک: همۀ بیماران قبل از من به اینترنت رجوع کرده‌اند! نوشته علی ورامینی؛ محل تلاقیِ امر مادی و غیرمادی نوشته شهین غفاری؛ آگهی‌ها جایگزین آگاهی ما نوشته شیما محمدی و فضای سایبری عامل آگاهی کاذب: از مصرف‌کنندگانی ساده به تولیدکنندگانی مبتدی نوشته احسان حمیدی‌ زاده به چاپ رسیده است.
 
همچنین مطالب دیگری با عناوین اکبر نصرالهی در گفت‌وگو با مدیریت ارتباطات: بی‌اعتمادی مردم به رسانه‌های رسمی خطرناک است به کوشش منصوره قنبرآبادی؛ گزارشی از نقش شبکه‌های اجتماعی در آگاهی‌بخشی درباره حوزه محیط‌زیست (موردِ یوزپلنگ ایرانی): شبکه‌های اجتماعی تیغ دو لبه محیط‌زیست نوشته فاطمه باباخانی؛ آگاهی کاذب در فضای مجازی هنری: هاله «همه‌چیزدانی» نوشته شاهین محمدی زرغان؛ آيا رسانه‌های جديد در عصر «پساحقيقت» كاربران را از واقعيت گريزان می‌كنند؟: حقيقت خيالی نوشته جواد دلیری
؛ سیاه و سفیدهای آنلاینی‌ها نوشته رعنا زوره؛ تبارشناسی انتساب شعر به بزرگان ادب: خَلط سره با ناسره نوشته ایرج رضایی؛ عبدالجبار کاکایی از آسیب‌شناسی فضای مجازی در حوزه شعر می‌گوید: به بازگشت به گذشته اعتقادی ندارم به کوشش ندا دیالمه و ناحقیقت مجازی: سایه سایه نوشته میلاد نوری در این بخش نشریه به چاپ رسیده است.
 
آخرین بخش این شماره ماهنامه نیز «پرونده بازاریابی» است که در آن مطالبی با عناوین وبلاگ، ابزاری برای آنکه میلیون‌ها نفر را مشتاق شنیدن حکایت خود کنید نوشته امیرعلی خلج؛ چهار کاربرد وبلاگ‌ها برای روابط‌عمومی و‌ بازاریابی و آیا به کارمندان خود اجازه ارسال ایمیل می‌دهید؟ درباره وبلاگ چطور؟- نوشته امیرعلی خلج منتشر شده است.
 
مدیریت ارتباطات هر ماه به مدیرمسئولی امیرعباس تقی‌پور و سردبیری امیر لعلی با قیمت هفت هزار تومان روانه کیوسک مطبوعات می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها