چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰
ناشرانی که با دو عنوان کتاب دو برابر بقیه فضا دارند

امیرحسین بختیاری، مدیر مسئول انتشارات ایران‌شناسی گفت: فضابندی غرفه‌ها در نمایشگاه کتاب تهران رعایت نشده، بعضی از غرفه‌ها خیلی کوچک و برخی از غرفه‌ها با دو عنوان کتاب دو برابر بقیه فضا دارند.

امیر حسین بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، عنوان کرد: امسال چهار اثر جدید داریم که برای اولین بار در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود، کتاب‌های ما معمولا به صورت مجموعه‌ای عرضه می‌شود که یکی از این سری مجموعه کتاب‌های راهنمای میدانی است، که از این مجموعه دو عنوان کتاب جدید با نام راهنمای میدانی «ماهی‌های آب‌های داخلی» و راهنمای میدانی «عنکبوت‌ها و عقرب‌های ایران» که کاملا بر اساس استانداردهای بین‌المللی و کاملا کاربردی طراحی شده، در نمایشگاه امسال رونمایی شده است.

مدیر مسئول انتشارات ایران‌شناسی ادامه داد: در بخش سفرنامه هم که ترجمه مجموعه‌ای از سفرنامه‌هایی که مستشاران غربی و شرقی از سفر خود به ایران نوشته‌اند، مانند سفرنامه گلد اسمیت که در واقع مرز سیستان و بلوچستان امروزی را طراحی کرده و سفرنامه فیروز میرزا فرمانفرما را ترجمه و ارائه کرده‌ایم.

وی در پاسخ به اینکه کدام یک از کارهای شما با استقبال بیشتری مواجه شده است، بیان کرد: کتاب‌های ما چون مربوط به سفر، گردشگری و معرفی ایران است، تقریبا با استقبال مخاطبان مواجه می‌شود. کتاب راهنمای میدانی، تنها کتاب‌هایی هستند که با این تکنیک کار شده‌اند و مسافر یا طبیعت‌گرد می‌تواند به آسانی این آثار را همراه خود ببرد، بین مردم خوب جا افتاده و خیلی مشتاق آن هستند.

مدیر مسئول انتشارات ایران‌شناسی افزود: انتشار این آثار به شکل مجموعه‌ای ادامه دارد و همان‌طور که اشاره شد دو عنوان از این مجموعه «ماهی‌های آب‌های داخلی» و «عنکبوت‌ها و عقرب‌های ایران» امسال عرضه شد و انتظار داریم برای نمایشگاه سال ۹۷ سه عنوان به این مجموعه بیفزاییم.

وی گفت: نویسنده‌های این اثر ایرانی‌اند، عکس‌ها کاملا از ایران تهیه می‌شود و کار کاملا تحقیقاتی است و به هیچ عنوان مشابه داخلی ندارد بلکه مشابه آن را فقط در کشورهای اروپایی می‌توان یافت.

مدیر مسئول انتشارات ایران‌شناسی در پاسخ به این سوال که نمایشگاه کتاب امسال را چطور ارزیابی می‌کنید؟ گفت: نسبت به سال گذشته، ما افت بازدیدکننده را داشتیم یا حداقل می‌توانم بگویم که خود ما فقط 10 درصد مخاطب‌های همیشگی خود را داشته‌ایم که هر سال با آن‌ها تجدید دیدار می‌کنیم.

وی ابتدا بعد مسافت و دوری نمایشگاه و در مرحله بعد مسائل اقتصادی و اجتماعی که رقم قیمت کتاب‌ها در جیب مردم نمی‌گنجد را عنوان کرد. همچنین فضابندی غرفه‌ها رعایت نشده، بعضی از غرفه‌ها خیلی کوچک و برخی از غرفه‌ها با دو عنوان کتاب دو برابر بقیه فضا دارند.

بختیاری گفت: بسیاری از بازدیدکنندگان از ضعف اطلاع‌رسانی می‌نالند و اگر قرار است نمایشگاه سال دیگر هم همین جا برگزار شود، در این فاصله یک ساله بهتر است که زیرساخت‌ها تکمیل و ضعف‌ها برطرف شود.

مدیر مسئول انتشارات ایران‌شناسی با اشاره به استقبال بازدیدگان در روزهای آتی و پایانی نمایشگاه بیان کرد: مطمئنا استقبال بیشتر خواهد شد، چون آن قشری که اهل علم و مطالعه هستند در هر شرایطی هم که باشند خود را به فضای نمایشگاه می‌رسانند. همچنین برای جامعه فرهنگ و هنر و به‌ویژه ناشران آرزوی موفقیت می‌کنم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها