جمعه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰
نمایشگاه کتاب تهران باید بستر انتشار تفکرات سالم باشد

سیداحمد خاتمی، امام جمعه تهران، طی بازدید از سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: ما مجاز نیستیم نمایشگاه کتاب را در اختیار تفکرات مسموم قرار دهیم و نمایشگاه باید بستر انتشار تفکرات سالم باشد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، سیداحمد خاتمی در سومین روز از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با حضور در سالن تشریفات این نمایشگاه، با سید عباس صالحی، رئیس سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران دیدار و گفت‌وگو کرد.

امام جمعه تهران پس از این دیدار در جمع خبرنگاران گفت: بنده در دیدار با آقای صالحی تأکید کردم که مسئولان نمایشگاه مراقب باشند تا برخی افراد از نمایشگاه کتاب سوء استفاده نکنند. امروز در این مکان سفره‌ای از جنس فرهنگ گسترانیده شده و نگاه ما به این موضوع نگاه به یک جشن فرهنگی است، اما همواره برخی افراد در صدد سوء استفاده از این فضا هستند.

وی افزود: ما معتقدیم که برخی تفکرات مسموم است، مانند تفکر تکفیری که آدم‌کشی را تئوریزه می‌کند. حالا اگر صاحبان این تفکر بخواهند کتاب‌هایی را وارد نمایشگاه کنند، ما باید نسبت به این موضوع مراقبت ویژه داشته باشیم. ما مجاز نیستیم نمایشگاه کتاب را در اختیار تفکرات مسموم قرار دهیم و نمایشگاه باید بستر انتشار تفکرات سالم باشد.

خاتمی با تقدیر از اقدامان رئیس نمایشگاه کتاب در این زمینه گفت: در جناب آقای صالحی که خود فردی فرهیخته هستند این اطمینان را دیدم  که ایشان نسبت به این موضوع مراقبت دائم دارند و امیدوارم که این نگاه تا انتهای برگزاری نمایشگاه کتاب هم در بخش کتاب‌های فارسی و هم در بخش کتاب‌های غیر فارسی ادامه پیدا کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها