پنجشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰
مرادی کرمانی: مطالعه رمان «شما که غریبه نیستید» را به همگان پیشنهاد می‌کنم

هوشنگ مرادی کرمانی از نویسندگان پیشکسوت کشورمان، برای مطالعه آخر هفته، رمان «شما که غریبه نیستید» را به مخاطبان پیشنهاد داد و گفت: صداقتی در متن این رمان وجود دارد که بچه‌های ما باید آن‌را فراگرفته و درطول زندگی به‌کار گیرند.

هوشنگ مرادی کرمانی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) برای مطالعه آخر هفته، به نوجوانان پیشنهاد داد که حتما کتاب «شما که غریبه نیستید» را بخوانند و درباره این کتاب توضیح داد: صداقتی در متن این رمان وجود دارد که بچه‌های ما باید آن را فراگرفته و در طول زندگی به‌کار گیرند. آن‌ها نباید از چیزی هراس داشته باشند و بترسند، باید اعتماد به نفس داشته باشند و در مقابل مشکلات ایستادگی کنند.
 
این نویسنده پیشکسوت ادامه داد: این رمان نشان می‌دهد که چگونه یک بچه روستایی در انتهای فقر و تنگدستی در برابر سختی‌ها و مشکلات ایستادگی می‌کند و با چنگ و دندان خودش را بالا می‌کشد و این مساله بسیار ارزشمند است.
 
مرادی کرمانی با بیان این‌که رمان «شما که غریبه نیستید» یک زندگینامه خودنوشت است، افزود: من در این رمان تنهایی‌ها و گرسنگی‌هایی را که در زمان کودکی و نوجوانی تجربه کرده‌ام به تصویر کشیده‌ام.
 
وی اظهار کرد: من داستان‌های زیادی نوشته‌ام که با نگاه طنز به فقر و بیچارگی نگریسته است، مانند «قصه‌های مجید» یا کتاب «خمره» اما به هر نوجوان، جوان و بزرگسالی توصیه می‌کنم «شما که غریبه نیستید» را مطالعه کنند و از آن لذت ببرند، چه دختران و پسران مرفه و چه بی‌بضاعت و روستایی، زیرا می‌تواند برایشان آموزنده و مفید باشد؛ آموزندگی که جنبه شعاری ندارد و خود متن با مخاطب حرف می‌زند و همه چیز را به صورت واقعی و ملموس بیان می‌کند.
 
به گفته مرادی کرمانی، مطالعه این کتاب برای پدرها و مادرها هم جالب است، چراکه آن‌ها را به گذشته‌های دور می‌برد. همچنین برای پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها هم می‌تواند جذاب باشد و آن‌ها حسرت می‌خورند که چگونه از آن دوران رد شدند و آن را ندیدند. در واقع خلق آثاری که فری‌سایز هستند و هر قدر بخواهید کوچک و بزرگ شوند، بهترین تصویر و تعریف از ادبیات کودک و نوجوان است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها