یکشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱
پانزدهمین نمایشگاه استانی کتاب کرمان عصر امروز افتتاح می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از افتتاح پانزدهمین نمایشگاه استانی کتاب کرمان خبر داد و گفت: این نمایشگاه عصر امروز (23 آبان‌ماه) با حضور سیدعباس صالحی، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گشایش می‌یابد.

محمدرضا علیزاده محمدآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) اظهار کرد: پانزدهمین دوره نمایشگاه استانی کتاب کرمان که سیصد و پانزدهمین دوره نمایشگاه ناشران ایرانی است، ساعت 18 امروز (23 آبان‌ماه) با حضور سیدعباس صالحی، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل شرکت نمایشگاه‌های جنوب شرق کرمان افتتاح خواهد شد.
 
وی با بیان این‌که این نمایشگاه تا 29 آبان‌ماه از ساعت 9 تا 20 میزبان علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی خواهد بود، افزود: در این نمایشگاه حدود 300 ناشر (40 ناشر بومی) در 250 غرفه به عرضه 44 هزار عنوان کتاب می‌پردازند. همچنین برای این نمایشگاه 600 میلیون تومان بُن کتاب درنظر گرفته شده است.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به ویژگی‌های این دوره از نمایشگاه استانی کتاب کرمان، عنوان کرد: با توجه به اهمیت نمایشگاه کتاب، در این دوره بیشتر برنامه‌ها در قالب برنامه‌های جنبی تجمیع شده‌اند. برنامه‌های متنوعی با رویکرد اربعین و بیست و چهارمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران اعم از رونمایی تازه‌های نشر، نقد و بررسی کتاب، قصه‌گویی و پرده‌خوانی در این نمایشگاه اجرا می‌شوند.
 
علیزاده محمدآبادی ادامه داد: اجرای برنامه‌هایی با رویکرد دفاع مقدس و اقتصاد مقاومتی نیز از دیگر ویژگی‌های این دوره از نمایشگاه استانی کتاب کرمان به‌شمار می‌آیند. همچنین در این دوره، تمهیداتی برای اعزام اردوهای فرهنگی دانشجویی و دانش‌آموزی از شهرستان‌های اطراف به نمایشگاه استانی کتاب کرمان اندیشیده شده است.
 
وی با بیان این‌که برای این دوره از نمایشگاه استانی کتاب کرمان مبلغ 600 میلیون تومان بُن کتاب درنظر گرفته شده، گفت: در این دوره سعی شده است، انتظار جامعه دانش‌آموزی و دانشجویی برآورده شود از این‌رو در این نمایشگاه شاهد حضور ناشران حرفه‌ای و مطرح کشور و کتاب‌های منتخب خواهیم بود.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان افزود: مجری این دوره از نمایشگاه استانی کتاب کرمان اتحادیه شرکت‌های تعاونی ناشران ایران (آشنا) است؛ این مهم برای نخستین‌بار در راستای سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعم از واسپاری امور به بخش خصوصی انجام شده است.
 
به گفته علیزاده محمدآبادی، سیدعباس صالحی، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اکنون در حال دیدار با نمایندگان اهل قلم، ناشران و کتابفروشان برتر استان کرمان هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها