پنجشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰
محمدی: مطالعه «پرنده قرمز» را به نوجوانان پیشنهاد می‌کنم

محمدهادی محمدی، نویسنده و پژوهشگر کتاب‌های کودک و نوجوان، برای مطالعه آخر هفته، رمان «پرنده قرمز» را به نوجوانان پیشنهاد داد.

محمدهادی محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) برای مطالعه آخر هفته کتاب «پرنده قرمز» را به نوجوانان پیشنهاد داد و اظهار کرد: این کتاب نوشته آسترید لیندگرن است و ماریت تورن کویست آن‌را تصویر و دچار ناامیدی شده باشند و داستان دو کودک دختر و پسر را مطرح می‌کند که در برابر سختی‌های زندگی ایستادگی کرده و به یکدیگر کمک می‌کنند؛ این کتاب در خارج از کشور فروش بسیار گسترده‌ای داشته است.

وی ادامه داد: لیندگرن در این کتاب زندگی خاکستری را برای کودکان به تصویر می‌کشد و وقتی آن‌ها در اوج ناامیدی هستند پرنده قرمز کوچکی را در جنگل می‌بینند که نشانه رسیدن بهاری دوباره و زندگی خوبی است که می‌تواند نشانه‌های مختلفی داشته باشد. در پایان داستان آن‌ها به مکانی می‌رسند که در آن احساس امنیت و آزادی می‌کنند و از عشق و دوستی بهره‌مند می‌شوند؛ این کتاب امید را در ذهن بچه‌هایی که مشکل دارند، زنده می‌کند.
 
به گفته این نویسنده، کتاب «پرنده قرمز» هم از نظر متن و هم از نظر تصویر اثری با کیفیت و برجسته است که در سری کتاب‌های برنامه با من بخوان قرار گرفته است.
 
محمدهادی محمدی، پژوهشگر و نویسنده داستان‌های کودکان در سال ۱۳۴۰ متولد شد و از 22 سالگی نوشتن را به‌طور حرفه‌ای برای بزرگسالان و کودکان آغاز کرده ‌است. نخستین داستانی که منتشر کرده «فضا نوردها در کوره آجر پزی» است. این داستان در سال ۱۳۶۸ برنده عنوان کتاب سال از سوی مجله سروش نوجوان شد. وی از سال ۱۳۷۳ به نقد و پژوهش در حوزه ادبیات کودکان پرداخت. محمدی از سال ۱۳۷۷ طرح آموزش خلاق کودک محور را در ایران پایه گذاشت که برآیند آن چندین کتاب آموزشی ویژه در این حوزه ‌است.  وی همچنین در حوزه ترجمه متن‌های تئوریک ادبیات کودکان فعال است. محمدی در سال ۲۰۰۶ برای نوشتن آثارش در زمینه ادبیات کودکان و نوجوانان از سوی شورای کتاب کودک به‌عنوان کاندیدای جایزه هانس کریستین آندرسن به هیات داوران این جایزه معرفی شد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها