چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
تمدید مهلت ارسال اثر به بیست و سومین جشنواره کتاب سال دانشجویی/ دریافت 430 اثر تاکنون

عادل تقوی، رئیس سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی با اشاره به تمدید مهلت ارسال اثر به بیست و سومین جشنواره کتاب سال دانشجویی تا 15 شهریور گفت: تاکنون 430 اثر به دبیرخانه ارسال شده است.

عادل تقوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) با اشاره به برگزاری نشست شورای سیاست‌گذاری بیست و سومین جشنواره کتاب سال دانشجویی اظهار کرد: دومین نشست شورای سياستگذاری جشنواره کتاب سال دانشجويی با حضور نمایندگان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و نهادنمایندگی مقام معظم رهبری برگزار شد.
 
رئیس سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی با اشاره به تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره افزود: دانشجویان مولف و مترجم تا 15 شهریورماه برای ارسال اثر به بیست و سومین جشنواره کتاب سال مهلت دارند. براساس آمار اخذ شده تاکنون از بین 430 اثر ارسال شده به دبیرخانه جشنواره 410 اثر در پنج‌ گروه واجد شرایط شناخته‌ شده‌اند.
 
تقوی ادامه داد: از بین 410 اثر واجد شرایط در گروه فنی و مهندسی 45 اثر،‌ علوم پایه 20 اثر، پزشکی و دامپزشکی 90 اثر، هنر و معماری 20 اثر، کشاورزی و منابع طبیعی 20 اثر دریافت شده است. گروه علوم‌انسانی نیز با 200 اثر بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است. 20 اثر نیز به «بخش‌ ویژه» تعلق دارد.
 
رئیس سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی با اشاره به افزایش تعداد آثار دریافتی در بخش‌ ویژه گفت: 67 درصد آثار تالیفی و 33 درصد نیز آثار ترجمه است. بیشترین آثار به دانشگاه‌های دولتی با 82 درصد اختصاص دارد. 16 درصد آثار به دانشگاه آزاد تعلق دارد، همچنین یک درصد آثار از سوی دانشجویان خارج از کشور دریافت شده است علاوه بر این 73 درصد آثار به نویسندگان و مترجمان مرد و 26 درصد به دانشجویان زن اختصاص دارد.
 
تقوی درباره نخستین دوره طراحی پوستر جشنواره کتاب سال دانشجویی اظهار کرد: مرحله نخست داوری آثار ارسالی به دبیرخانه نخستین دوره طراحی پوستر جشنواره کتاب سال دانشجویی با حضور نمایندگان و مشارکت‌کنندگان و جلسه مقدماتی شانزدهمین جشنواره پایان‌نامه سال دانشجویی برگزار شد.     

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها