یکشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۷
پیکر مرحوم مهدیه الهی قمشه‌ای فردا از مقابل تالار وحدت تشییع می‌شود/ برپایی مراسم بزرگداشت در روز جمعه

افشین اعلا، شاعر و داماد مهدیه الهی قمشه‌ای گفت: مراسم خاکسپاری آن مرحوم از ساعت ۹ صبح دوشنبه از مقابل تالار وحدت برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مهدیه الهی قمشه‌ای، شاعر، مولوی‌شناس و محقق ادبیات عرفانی پس از مدت‌ها دست‌وپنجه نرم کردن با مشکلات تنفسی و ریوی، عصر شنبه (۱۹ تیرماه) دار فانی را وداع گفت.

افشین اعلا، شاعر و داماد مرحوم مهدیه الهی قمشه‌ای درباره مراسم خاکسپاری این چهره ادبی اظهار کرد:‌ مراسم تشییع پیکر مرحومه مهدیه الهی قمشه‌ای از ساعت ۹ صبح دوشنبه (۲۱ تیرماه) از مقابل تالار وحدت برگزار می‌شود و پیکر او در آرامگاه خانوادگی الهی قمشه‌ای واقع در لواسان به خاک سپرده خواهد شد.

وی ادامه داد: مراسم ختم این پژوهشگر ادبی نیز صبح جمعه ۲۵ تیرماه در مسجد جامع شهرک غرب واقع در ابتدای فاز ۳ شهرک غرب، خیابان شهید حسن سیف برگزار خواهد شد.

دکتر قمشه‌ای در مثنوی مولوی و تحلیل و تفسیر ادبیات عرفانی و تطبیق آنها با موضوعات قرآنی تحقیق می‌کرد و ابیات بسیار زیادی از مثنوی را از حفظ بود و خود هم طبع شعری و ذوق ادبی داشت.

وی در کودکی در خدمت پدر خود مهدی الهی قمشه‌ای، به شعر و ادب علاقه‌مند شد، شعر می‌خواند و با مثنوی‌الاطفال آشنا بود. «جلال همایی»، «شهابی»، «صدرالدین محلاتی»، «دکتر شفق» و «محمدتقی جعفری» استادان وی بودند. حسین الهی قمشه‌ای و مرتضی الهی قمشه‌ای نیز برادران وی هستند.

کتاب‌های «بهار عشق»: منتخب اشعار، «معبد عشق»، مجموعه اشعار، تألیف: مهدیه الهی قمشه‌ای، نشر: علم (۱۳۸۲)، «خاطرات من با پدرم» برخی از آثار او را تشکیل می‌دهند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها