یکشنبه ۶ تیر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳
ماهنامه «صنعت چاپ» ویژه تیرماه منتشر شد

چهارصد و هجدهمین ماهنامه «صنعت چاپ» ویژه تیرماه 1395 منتشر شد. این ماهنامه گزارشی از ششمین نمایشگاه چاپ دیجیتال را در خود جای داده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)،  چهارصد و هجدهمین ماهنامه «صنعت چاپ» ویژه تیرماه 1395 با صاحب‌امتیازی مرتضی کریمیان منتشر شده است.
 
در این شماره از ماهنامه «صنعت چاپ» گزارشی از ششمین نمایشگاه چاپ دیجیتال ارائه شده است؛ ششمین نمایشگاه چاپ دیجیتال از 29 اردیبهشت‌ماه تا 4 خردادماه سال جاری در تالار بوستان گفت‌وگو برگزار شد. آیین گشایش این نمایشگاه با حضور محمودرضا برازش، مدیرکل دفتر امور چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اعضای هیأت مدیره اتحادیه‌های صنفی صنعت چاپ و بسیاری از فعالان این صنعت برپا شد.
 
در بخش اخبار این ماهنامه می‌خوانیم: «ثبات قیمت کاغذ تحریر و کاهش قیمت کاغذ گلاسه»، «چاپ 50 درصد کتاب‌های درسی با کاغذ ایرانی»، «طرح تولید کاغذ از سنگ در استان مرکزی اجرایی می‌شود»، «مالیات و خروج آثار چاپی از استان دو مشکل چاپخانه‌داران خراسان‌جنوبی»، «سایه رکود بر قیمت کاغذ افکنده شد»، «سایه سنگین واردات بر سر دستگاه‌های چاپ»، «طرح‌های حامی کتابفروشی‌ها به مرحله سوم خود رسید»، «شابک 50 ساله شد» و «فراخوان سی و چهارمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران»
 
در این ماهنامه گزارشی از نخستین روزهای برگزاری دروپای سال جاری ارائه شده است. همچنین مخاطبان در این بخش با آخرین اخبار دروپا 2016 آشنا می‌شوند. عنوان «آیا دروپا واقعاً چشم‌اندار آینده صنعت چاپ را ترسیم می‌کند؟» از دیگر مطالب عرضه شده در این بخش است.
 
«چاپخانه‌دار نمی‌تواند چند میلیارد تومان را در دو یا سه سال پرداخت کند چون ماشینی که با آن وام خریده شده است چنین بازدهی ندارد. در حال حاضر بیشتر چاپخانه‌ها وام دارند و در بازپرداخت وام‌شان دچار مشکل بوده و فشار زیادی را تحمل می‌کنند.» این جملات برگرفته از عنوان «غیرمنطقی» است که با زیرعنوان «سود تسهیلات خیلی بیشتر از سود تولید است» در ماهنامه «صنعت چاپ» بخشی را به خود اختصاص داده است.
 
اسکندر خمسه‌پور، رئیس هیأت‌مدیره انجمن پیشکسوتان صنعت چاپ معتقد است «فردایی برای روش آموزش استاد ـ شاگردی در چاپخانه‌ها نیست.» متن کامل این گفت‌وگو در صفحه 85 ماهنامه «صنعت چاپ» عرضه شده است.
 
چهارصد و هجدهمین ماهنامه «صنعت چاپ» ویژه تیرماه 1395 با صاحب‌امتیازی مرتضی کریمیان، در 200 صفحه، به بهای 110 هزار ریال منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها