چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶
طلوع «به رنگ صبح» در قفسه‌های کتاب

کتاب «به رنگ صبح» از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران منتشر شد. این کتاب به سبک زندگی شهیدان می‌پردازد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) کتاب «به رنگ صبح» به سبک زندگی شهدا در خانواده می‌پردازد. این کتاب را رحیم ثروت طراحی و نرگس کاوند ویراستاری کرده است.

در مقدمه این کتاب آمده است: «آن‌چه بدیهی به نظر می‌رسد آن است که شهدا برای رسیدن به آن جایگاه متعالی، از نهادی به نام خانواده شروع به تعالی نموده و خود را به آن جایگاه ابدی رسانده‌اند؛ لذا سیره رفتاری آن‌ها در خانواده می‌تواند یکی از بهترین الگوهای زندگی ما قرار گرفته و جامعه ما را برای رسیدن به یک جامعه ایمانی، کمک کند.»

«به رنگ صبح» در هشت فصل ازدواج، همسرداری، احترام به والدین، تربیت فرزند، احترام به والدین، معنویت و مقابله با گناه، اقتصاد در خانواده، برنامه‌ریزی و اوقات فراغت و «ارتباطات اجتماعی» تدوین شده است.

در خاطره‌ای با عنوان «فقط لباس» در فصل نخست کتاب که خاطره‌ای از همسر شهید سید مرتضی آوینی است، می‌خوانیم: «زمان ما هم مثل همیشه، رسم رسوم ازدواج زیاد بود. ریخت و پاش هم بی‌داد می‌کرد. ولی ما از همان اول ساده شروع کردیم؛ خریدمان یک بلوز و دامن برای من بود و یک کت و شلوار برای مرتضی. چیز دیگری را لازم نمی‌دانستیم. به حرف و حدیث‌ها و رسم و رسوم کاری نداشتیم؛ خودمان برای زندگی‌مان تصمیم می‌گرفتیم. همین‌ها بود که زندگی‌مان را زیباتر می‌کرد.»

«به رنگ صبح» را انتشارات سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با شمارگان پنج‌هزار نسخه، قطع رقعی کوچک و 111 صفحه روانه بازار نشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها