چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳
50 جلد از آثار جدید جامعه المصطفی العالمیه در قم رونمایی می‌شود

حجت الاسلام علی عباسی، معاون پژوهش جامعه المصطفی از رونمایی ۵۰ اثر جدید این مرکز در روز پژوهش خبر داد و گفت: جامعه المصطفی العالمیه بیش از 50 کتابخانه در مراکز داخلی و خارجی دارد و آثار این مرکز را به زبان‌های مختلف ترجمه می‌کند.

به گزارش نمایندگی خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، حجت‌الاسلام علی عباسی، معاون پژوهش جامعه المصطفی سه‌شنبه (17 آذر) در نشست خبری تشریح برنامه‌های جامعه المصطفی در هفته پژوهش که در پژوهشگاه بین‌المللی جامعه المصطفی برگزار می‌شود با اشاره به اینکه این مرکز برنامه‌های پژوهشی زیادی برای هفته پژوهش در نظر گرفته است، اظهار کرد: پژوهشگاه جامعه المصطفی همزمان با هفته پژوهش علاوه بر برگزاری 9 نمایشگاه، دستاوردهای پژوهشی جامعه المصطفی العالمیه (۵۰ جلد از آثار جدید) را چهارشنبه (24 آذر) رونمایی می‌کند.

انتشار 500 اثر به زبان غیرفارسی توسط انتشارات المصطفی

حجت‌الاسلام عباسی به فعالیت‌های انتشارات این مرکز اشاره کرد و افزود: تاکنون 1800 عنوان کتاب توسط انتشارات المصطفی به چاپ رسیده که ۵۰۰ اثر آن به زبان غیر فارسی بوده است.

وی افزود: سال گذشته (1393) 390 عنوان کتاب و در سال جاری (1394) تاکنون 290 عنوان کتاب از انتشارات جامعه المصطفی العالمیه به چاپ رسیده است.

معاون پژوهش جامعه المصطفی در ادامه با بیان اینکه 33 نشریه در داخل کشور و 19 نشریه در خارج از کشور در المصطفی منتشر می‌شود، اظهار کرد: جامعه المصطفی در 10 مرکز پژوهشی در خارج از کشور نمایندگی دارد و بیش از 1100 اثر توسط فارغ‌التحصیلان المصطفی به زبان مالایی تولید و یا ترجمه‌ شده است.

انتشار 33 اثر با رویکرد عقلانی معارف ناب الهی به زبان انگلیسی

حجت‌الاسلام عباسی بابیان اینکه بیش از 50 کتابخانه در مراکز داخلی و خارجی المصطفی وجود دارد، یادآور شد: پژوهشکده اسلام و غرب در سال جاری 33 اثر را به‌منظور نهاییسازی آثار اسلامی با رویکرد عقلانی معارف ناب الهی به زبان انگلیسی در آینده نزدیک منتشر خواهد کرد.

وی در ادامه با اشاره به بخش‌های مختلف این پژوهشگاه گفت: پژوهشگاه المصطفی از اداره کل ساماندهی و پشتیبانی پژوهشی، پژوهشکده علوم اسلامی با 7 گروه علمی، پژوهشکده علوم انسانی، پژوهشکده ادیان و فرق، پژوهشکده اسلام و غرب، پژوهشکده مطالعات غرب و دو اداره کل مستقل ترجمه و تدوین متون علمی و انتشارات تشکیل‌ شده است.

معاون پژوهش جامعه المصطفی با اشاره به دیگر برنامه‌های این مرکز در هفته پژوهش، از برگزاری سومین اجلاس مدیران و دبیران پژوهشی گروه‌های علمی و تربیتی المصطفی، در هفته آینده خبر داد و گفت: این همایش با سخنرانی آیت‌الله علیرضا اعرافی، رئیس المصطفی دوشنبه (23 آذر) از ساعت 9 تا 12 در سالن شهید عارف حسینی مجتمع امام خمینی (ره) قم برگزار می‌شود و مدیران و دبیران ۱۵۰ گروه علمی و تربیتی جامعه المصطفی در آن حضور دارند. همچنین قدردانی از پژوهشگران برتر و رونمایی از برخی آثار پژوهشی از جمله برنامه‌های این همایش است.

حجت‌الاسلام عباسی برگزاری نشست معاونت پژوهش با مدیران مسئول و سردبیران نشریات المصطفی از دیگر برنامه‌های این مرکز در هفته پژوهش اعلام کرد و ادامه داد: این نشست سه‌شنبه (24 آذر) برگزار خواهد شد که نشریات این مرکز به گزارش عملکرد و راهکارهای رشد خود می‌پردازند و از نشریات برتر نیز در این جلسه قدردانی می‌شود.

وی در ادامه سخنانش از بازدید رئیس و معاونان و مدیران ارشد المصطفی از پژوهشگاه بین‌المللی این دانشگاه در روز چهارشنبه (24 آذر) و برگزاری نمایشگاهی ویژه در این مکان خبر داد.

فراخوان جشنواره پژوهشی شیخ طوسی

حجت‌الاسلام عباسی در بخش دیگری از سخنانش از برگزاری هجدهمین جشنواره پژوهشی شیخ طوسی در 30 بهمن‌ماه سال جاری (1394) خبر داد و گفت: این جشنواره در دو بخش آثار و مقالات و با عنوان «گفت‌وگوی اسلام و جهان معاصر» برگزار خواهد شد.

معاون پژوهش جامعه المصطفی بابیان اینکه پایان آذرماه آخرین فرصت ارسال آثار به جشنواره است، افزود: فراخوان ارسال آثار از اردیبهشت‌ماه سال جاری بوده است که تاکنون 660 اثر در بخش آثار و در بخش فراخوان مقاله نیز 120 مقاله به دبیرخانه جشنواره ارسال‌ شده است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها