سه‌شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴
راز «مدیریت در 20XX» در دنیای کتاب فاش شد

کتاب «مدیریت در 20XX» شرحی پژوهشی درباره آینده‌پژوهشی است که از سوی انتشارات «امیران» منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) نخستین چاپ کتاب «مدیریت در 20XX» اثر پژوهشی مؤلفان شرکت زیمنس با ترجمه مشترک مهندس داود غیاثوند، مهندس بابک مهدی‌زاده و دکتر حیدر امیران، از سوی انتشارات امیران به بازار نشر عرضه شده است.

«مدیریت در 20XX» کتابی درباره علم آینده‌پژوهشی است. آینده‌پژوهی، یکی از حوزه‌های مهم و تعیین‌کننده در کارآفرینی و کسب و کار است که روزبه‌روز بر اهمیت آن افزوده شده و موضوعات فراوانی را به خود اختصاص داده است.
 
در مقدمه این کتاب آمده است: «از دیدگاه کارآفرینی آینده‌پژوهی موضوع و مبحثی چندبعدی و میان‌رشته‌ای است که در نظر دارد با توجه به محرک‌های محیطی و تحلیل آن‌ها و پیش‌بینی در مورد هریک، امکان شناسایی و یافتن فرصت‌های موجود در فضای کسب‌وکار را فراهم آورد. با این ماموریت، بر اهمیت آینده‌پژوهی روزبه‌روز افزوده می‌شود.»

در بخشی دیگر از این کتاب، آینده‌پژوهان به چشم‌ و چراغ کسب‌و‌کار‌ها توصیف شده‌اند: «آینده‌پژوهان، با تمرکز بر فرصت‌ها و تهدیدهای پیش‌‌رو، در پی آن هستند تا امکان استمرار و بقای بلند‌مدت کسب و کارها را فراهم آورند. حال اگر بر لزوم موضوع آینده‌پژوهی واقف باشیم و آن‌را به‌عنوان مهارتی ضروری درنظر بگیریم، سئوالی که مطرح می‌شود این است که در آینده قرار است چه اتفاقی رخ بدهد.»
 
نویسندگان کتاب با طرح پرسشی درباره «مهم‌‌ترین مأموریت و هدف علم آینده‌پژوهشی» معتقدند که مهم‌ترین مأموریت و هدف علم آینده‌پژوهی پاسخ به این پرسش است که واقعا قرار است در آینده چه اتفاقی رخ بدهد؟ و آیا این اتفاق برای کسب و کار‌ها مثبت (فرصت) و یا منفی (تهدید) خواهد بود؟ به زعم ما، در علم آینده‌پژوهی می‌بایست بین رخدادها، وقایع (events) و محرک‌ها و عوامل تاثیرگذار (drivers) و یا تکانه‌ها (momentums) بر به‌وجود آمدن و خلق رخدادها تفاوت قائل شد.
 
مهم‌ترین چالش‌های آینده‌پژوهی
«مهم‌ترین چالش آینده‌پژوهی» یکی دیگر از موضوعات محوری کتاب است که درباره آن می‌خوانیم: «یکی از مهم‌ترین چالش‌ها در فرآیند آینده‌پژوهی، درک و شناسایی و پیش‌بینی محرک‌ها است، چون با درک و شناسایی آن‌ها، به راحتی و یا با درجه‌ای از احتمال و اطمینان می‌توان رخدادها را پیش‌بینی کرد.»

نویسندگان کتابشان را نتیجه و ماحصل مطالعات و پژوهش‌های شرکت معتبر «زیمنس» آلمان معرفی کرده‌اند که در آن سعی شده با نگاهی جهانی که به واسطه حضور جهانی و بین‌المللی این شرکت فراهم آمده، به مهم‌ترین محرک‌های پیش‌رو در جهان و از نگاهی کاملا کارآفرینانه پرداخته شود.

این کتاب در پی آن است تا خوانندگان را با مهم‌ترین محرک‌های محیطی آشنا کرده و آن‌ها را آماده کند تا خود با استنتاج‌های منطقی، امکان شناسایی و برآورد احتمال وقوع رخدادهای خاص در فضای کسب‌وکار خود را تعیین و مشخص کنند. این کتاب حاوی نکات و تکانه‌های استراتژیک در فضای کسب‌وکار جهانی و منطقه‌ای است؛ تکانه‌هایی که درک و توجه به آن‌ها امکان اتخاذ اقدامات استراتژیک و تعیین‌کننده را برای همه کارآفرینان فراهم می‌آورد.

نخستین چاپ کتاب «مدیریت در 20XX» با شمارگان سه‌ هزار نسخه در 392 صفحه، به بهای 49 هزار تومان از سوی انتشارات «امیران» به بازار کتاب عرضه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها