شنبه ۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸
«مدیریت دانش از تفکر تا تجارب» از جهان‌ جام‌جم رسید

کتاب «مدیریت دانش از تفکر تا تجارب» اثر سازمان بهره‌وری آسیایی، نخستین‌بار از سوی انتشارات جهان‌ جام‌جم منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) نخستین چاپ کتاب «مدیریت دانش از تفکر تا تجارب» اثر سازمان بهره‌وری آسیایی، با ترجمه مشترک امیر نجفی، حامد اردستانی و مهدی بازرگان از سوی موسسه انتشاراتی جهان‌ جام‌جم راهی بازار نشر شده است.
 
کتاب حاضر از سری فعالیت‌های انتشارات سازمان بهره‌وری آسیایی (APO) در سال 2007 میلادی بوده که به دلیل اهمیت موضوع مدیریت دانش در صنایع، جزو محبوب‌ترین کتاب‌های این سازمان است. در این کتاب از تجربه افراد خبره و صنایع خصوصی و دولتی در ارتباط با مدیریت دانش و وظایف سازمان‌ها درباره اشتراک‌گذاری تجربیات خبرگان و به‌دست آوردن مزایای رقابتی در مقایسه با سایر رقباست.
 
در صفحه 45 کتاب درباره «رابطه میان مشتریان و سازمان» آمده است: «برای رقابت در اقتصاد امروزی باید به چگونگی بهره‌برداری از دانش و تخصص تمام افراد سازمان برای ارتباط‌گیری با مشتریان فکر کرد. این‌کار به‌صورت سنتی فقط توسط افرادی غیر از افراد پشت‌پرده انجام می‌گیرد: فروشندگان، افراد حامی فناوری و افراد خدمات‌رسانی به مشتریان. اما به‌صورت ایده‌آل می‌خواهیم محیطی ایجاد کنیم که به هرکسی در سازمان اجازه دهد که در این خط جلویی درگیر شود تا در خط مقدم به‌صورت کارآمد فعالیت کند.»
 
در صفحه 140 کتاب نیز درباره «چهار کلید برای نوآوری موفق» می‌خوانیم: «ما چهار کلید برای یک نوآوری موفقیت‌آمیز تعیین کرده‌ایم. اولین کلید داشتن یک مسیر تجارت شفاف و روشن است. دومین کلید نیاز به فرهنگ نوآورانه است. ما به ساختار و روندی نیاز داریم که از نوآوری حمایت کند. در نهایت مهمترین عنصر افراد هستند، یعنی همان منابع انسانی.»
 
مترجمان در بخشی از پیشگفتار کتاب نوشته‌اند: «یکی از نقش‌های کلیدی ‌‌‌APO به‌عنوان کارگزار در مبادله اطلاعات بهره‌وری است. این سازمان بلافاصله بعد از شروع به‌کار خود، یک برنامه فعال انتشار اطلاعات در مفاهیم مهمی همچون بهره‌وری، اهمیت اقتصادی اجتماعی بهره‌وری و همچنین ابزارها و تکنیک‌ها برای تقویت بهره‌وری داشت. انتشارات APO شامل صدها جلد کتاب، فیلم، گزارش ویژه، پژوهش و مقالات از پروژه‌های مختلف APO در زمینه صنعت، خدمات، کشاورزی و زمینه‌های عمومی است که این منابع مورد استفاده پژوهشگران، فارغ‌التحصیلان دوره‌های آموزشی  APO، سازمان‌های دولتی و خصوصی و مدیران ارشد شرکت‌های بزرگ است.»
 
نخستین چاپ کتاب‌ «مدیریت دانش از تفکر تا تجارب» با شمارگان یک‌هزار نسخه در 182 صفحه، به بهای 15 هزار تومان از سوی موسسه انتشاراتی جهان جام‌جم روانه بازار نشر شده است.

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به نشانی زیر مراجعه کنید:

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها