پنجشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۲
پیکر معینی کرمانشاهی جمعه در بهشت سکینه آرام می‌گیرد

مراسم خاکسپاری مرحوم رحیم معینی کرمانشاهی، شاعر و ترانه‌سرای بزرگ کشور فردا(جمعه، 29 آبان) در بهشت سکینه کرج برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، مراسم تشییع مرحوم رحیم معینی کرمانشاهی، شاعر و ترانه‌سرای بزرگ کشور ساعت 9 و 30 دقیقه فردا(جمعه، 29 آبان) از مقابل بیمارستان جم تهران برگزار می‌شود. پیکر این شاعر پیشکسوت در کنار مزار همسرش در بهشت سکینه کرج به خاک سپرده می‌شود.

رحیم معینی کرمانشاهی 15 بهمن 1304 خورشیدی در کرمانشاه متولد شد. وی از سال 87 به دلیل کهولت سن،‌ با بیماری نفس‌تنگی و ناراحتیِ سینه دست‌وپنجه نرم می‌کرد. این شاعر غزل‌سرا و ترانه‌سرای نام‌دار کشور 26 آبان در بیمارستان جم از دنیا رفت.

معینی کرمانشاهی  علاوه بر ترانه‌سرایی در زمینه نقاشی هم دستی داشت و در کارنامه او تجربه روزنامه‌نگاری در مطبوعات ایران نیز به چشم می خورد. «ای شمع بسوزید»، «فطرت»، «دوره تاریخ ایران» و «خورشید شب» نام برخی از کتاب‌های اوست.
 
معینی کرمانشاهی در عرصه شعر و شاعری تخلص «امید» را برگزید و ترانه‌های متعددی سرود. وی از سال 1341 به کار نقاشی پرداخت و در این راه پیشرفت کرد و تابلوهایی نیز به یادگار گذارد که از جمله تابلو «مسیح» را با کار سیاه قلم می‌توان ذکر کرد. بخشی از آثار او نیز در روزنامه سلحشوران غرب به چاپ رسید. «امید» شاعری توانا و خوش ذوق بود و ضمن سرودن شعر چندی به تصنیف سازی پرداخت و تصانیف او که توسط خوانندگان رادیو خوانده می‌شد از شهرت به سزایی برخوردار شد. همکاری او با علی‌ تجویدی، پرویز یاحقی و همایون خرم در تولید آثار موسیقایی از دیگر فعالیت‌های این هنرمند است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها