دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴
غرضی: توسعه کتاب به میزان استعداد کشور نیست/ لزوم ریشه‌یابی توسعه نیافتگی کتاب در سطح کشور

محمد غرضی، وزیر پست و تلگراف و تلفن در سال‌های نخست استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: معتقدم کتاب به اندازه استعداد و ظرفیت کشور توسعه نیافته است. وقتی به صنعت و تجارت نگاه می‌کنیم، می‌بینیم آن‌ها توسعه بیشتری یافته‌اند. بر عهده خبرگزاری کتاب است که به ریشه‌یابی توسعه نیافتگی کتاب در سطح کشور بپردازد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، محمد غرضی، وزیر پست و تلگراف و تلفن در سال‌های نخست استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران، با حضور در غرفه موسسه خانه کتاب در بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها عنوان کرد: جوانان پویا و فعالی را در نمایشگاه مطبوعات می‌بینم.  مطبوعات و خبرگزاری‌ها استخوان‌بندی خاصی یافته‌اند که جوانان این نسل می‌توانند بسیار قوی‌تر از گذشته در آنها فعال باشند.
 
وی ادامه داد: وقتی به سال‌های پیش از انقلاب می‌نگریم، می‌بینیم که افراد بسیار کمتری در رسانه‌ها مجال رشد داشته‌اند اما اکنون این همه استعداد در عرصه رسانه بروز یافته است و جامعه توان اداره آن‌ها را دارد. خوشحالم از موقعیت کنونی ایران که توان اداره این استعدادها را دارد.
 
خبرگزاری کتاب به ریشه‌یابی توسعه نیافتگی کتاب در سطح کشور بپردازد

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی با اشاره به این که پایه‌گذار موبایل در ایران بوده است، اظهار کرد: معتقدم کتاب به اندازه استعداد و ظرفیت کشور توسعه نیافته است. وقتی به صنعت و تجارت نگاه می‌کنیم، می‌بینیم آن‌ها توسعه بیشتری یافته‌اند. بر عهده خبرگزاری کتاب است که به ریشه‌یابی توسعه نیافتگی کتاب در سطح کشور بپردازد.
 
غرضی ادامه داد: مردم ما همان مردمی هستند که انقلاب کرده‌اند چرا در تمام حوزه‌ها پیشرفت داشته‌ایم اما پیشرفت خاصی در امر کتاب حاصل نشده است؟ این مساله‌یابی بر عهده جوانان است.
 
وی درباره حوزه‌های مطالعاتی خود گفت: به نظر من این فرصت برای نسل‌های گذشته وجود داشت که عمیق‌تر به مطالعه بپردازند اما اکنون مطالعات منفعت‌طلبانه و سودگرایانه شده است. من به مطالعات تحلیلی در عرصه های تاریخی و فلسفی علاقه‌مندم.
 
نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی، همچنین در پاسخ به پرسشی درباره مکتوب کردن خاطراتش از سال‌های نخست استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: گمان می‌کنم به اندازه کافی در این باره خاطرات بیان شده است و نیازی به مکتوب کردن خاطراتم نیست.
 
حضور نوه امام راحل و وزیر راه و شهرسازی در غرفه ایبنا
حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی اشراقی، فرزند آیت‌الله اشراقی و نوه امام راحل با حضور در غرفه موسسه خانه کتاب در بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها سهم ایبنا را در انعکاس اخبار کتاب مثبت ارزیابی کرد.
 
وی افزود: در حوزه‌های گسترده‌ای مطالعه دارم که بخشی از آن به کتاب‌های رمان اختصاص دارد و بخش دیگر، در حوزه‌های تخصصی و دانشگاهی است.
 
همچنین، ظهر امروز (دوشنبه 18 آبان) عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی نیز از بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات دیدار کرد.
 
احمدی آخوندی، وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم است. در کارنامه وی چهار اثر به چشم می‌آید. آثاری که تالیف و ترجمه را دربرمی‌گیرد و در سال‌های گوناگونی منتشر شده است.
 
• اصلاح قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی از نگاه بخش خصوصی
• م‍ب‍ان‍ی‌ ن‍ظری‌ خ‍ص‍وص‍ی‌س‍ازی‌ از م‍ن‍ظر راب‍طه‌ دول‍ت‌ - ب‍ازار
• کاربرد پلیمرها در خاک مسلح
• مدیریت بازسازی مناطق زلزله‌زده: تجربه زلزله گیلان و زنجان

بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها تا بیست ودوم آبان در مصلای امام خمینی‌(ره) برپاست و ایبنا در غرفه موسسه خانه کتاب فعال است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها