دوشنبه ۲۴ تیر ۱۳۸۷ - ۱۲:۱۸
ابراهيميان و انتشار «تاريخ تحول اجتماعي درام»

«فرشيد ابراهيميان»، نويسنده و منتقد تئاتر مشغول نگارش كتاب «تاریخ تحول اجتماعی درام» درباره تاثیر تحولات اجتماعی بر ساختار درام است.\

 ابراهيميان در اين باره به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) گفت: در اين كتاب پژوهشی شرايط اجتماعي پيدايي ساختار و ساختمان درام تا دوران معاصر و ساختارشکنی‌های درام در شرایط اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و صنعتی جوامع را بررسي مي‌كنم. 

وي با بيان اين كه حدود سه سال است مشغول تحقیق درباره این اثر است، افزود: در اين كتاب براي اولين بار به معرفي آناتومي درام نيز پرداخته‌ام.

ابراهيميان افزود: در کتاب «سير تحول تاريخي انديشه و تاثير آن بر پيداي نقد دراماتيك در قرون متاخر» که به نوعی تکمیل کننده کتاب «تاریخ تحول اجتماعی درام» است، سيل انديشه‌هاي متفاوت در قرن 17 بررسي خواهد شد.

وي ادامه داد: همچنين در حال حاضر مشغول ويراستاري کتاب «کمدی های اولیه شکسپیر» هستم كه دربرگیرنده اولین کمدی‌های شکسپیر است و به زودي از سوي فرهنگستان هنر به چاپ مي‌رسد. 

ابراهيميان افزود: در اين كتاب وجوه اشتراك بين كمدي و تراژدي را بررسي كرده و به تحليل مضامين متفاوت شكسپير در نمايشنامه‌هايش مي‌پردازم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط