شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۶
مجموعه نمایشنامه «روزهای اتفاقی»‌ در راه است

«روزهای اتفاقی» شامل سه نمایشنامه به قلم کامران شهلایی از سوی نشر افراز منتشر می‌شود. این نویسنده همچنین مجموعه چهار نمایشنامه درباره شهدای بمباران‌ شهرها در جنگ تحمیلی هشت ساله را در دست انتشار دارد.

کامران شهلایی به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: مجموعه سه نمایشنامه از من با عنوان کلی «روزهای اتفاقی» به زودی از سوی نشر افراز منتشر می‌شود. این مجموعه به عنوان یکی از برگزیدگان دومین جشنواره نمایشنامه‌نویسی نشر افراز در سال 1392 انتخاب شده بود.

وی افزود: همچنین مجموعه چهار نمایشنامه با عناوین «رازهای روزهای بمباران»، «با من حرف نمی‌زنی چرا؟»، «کجا گمشدی فرهاد» و «رازها و دروغ‌ها» را در انتشارات بنیاد شهید در دست انتشار دارم. این نمایشنامه‌ها نگاه متفاوتی به جنگ دارند و یا درباره تاثیرات جنگ در دوران پس از آن هستند و یا درباره خاطرات من از بمباران کرمانشاه در طول جنگ.

این نمایشنامه‌نویس ادامه داد: کلا درباره شهدای بمباران‌های نیروی هوایی عراق بر شهرها کار چندانی در عرصه هنرهای نمایشی انجام نشده است. لازم به اشاره است که از میان این مجموعه نمایشنامه «کجا گمشدی فرهاد» به عنوان اثر برگزیده در پنجمین دوره جشنواره نمایشنامه نویسی ایثار در سال 1389 انتخاب شد.

شهلایی به انتشار نمایشنامه‌ دیگری به قلم خود نیز اشاره کرد: نمایشنامه «رازهای یک سفر» من نیز در مجموعه «پرنیان 2: استعدادهای جوان» از سوی انتشارات نمایش در اردیبهشت گذشته (1394) منتشر شد. در این مجموعه به‌جز «رازهای یک سفر» نمایشنامه‌هایی نیز به قلم امیرحسین طاهری، فریدون ولایی و علی سلطانی منتشر شده است.

وی درباره ویژگی‌های نمایشنامه «رازهای یک سفر» گفت: این نمایشنامه از نتیجه‌های پروژه چهارفصل تئاتر ایران بود و می‌توان از آن به عنوان نخستین نمایشنامه محیطی منتشر شده در ایران، یاد کرد.

کامران شهلایی (متولد 1357 در کرمانشاه) نمایشنامه‌نویس، بازیگر و کارگردان تئاتر و عضو کانون نمایشنامه‌نویسان خانه تئاتر ایران است. دیگر آثار منتشر شده شهلایی عبارتند از «دوران خوش بازنشستگی»، «کجا گمشدی فرهاد»، «به آخرین کلمات این قصه گوش کن»، «تو مشغول مردنت هستی» و «باید امشب بروم».

این نویسنده در سال 1391، در ششمین دوره انتخاب آثار برترین نمایشنامه‌های ادبیات نمایشی در بخش کتاب اول با نمایشنامه «دوران خوش بازنشستگی» به عنوان نویسنده برتر ادبیات نمایشی کشور انتخاب شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کتاب «پرنیان 2» به نشانی زیر مراجعه کنید:
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها