پنجشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۹
ستاره اسکندری: تعطیلات آخر هفته را با «فرصت دوباره» سر کنید/ داستان‌های گلی ترقی از جنس فرهنگ خودمان است

ستاره اسکندری، بازیگر نام آشنای تئاتر، سینما و تلویزیون، کتاب «فرصت دوباره» نوشته گلی ترقی را برای مطالعه آخر هفته پیشنهاد داد و گفت: گلی ترقی نویسنده مورد علاقه من است، چرا که آثار او از جنس زندگی و آمیخته با فرهنگ کشور خودمان است و هیچ فرهنگ وارداتی را در آثار او احساس نمی‌کنم.

ستاره اسکندری در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: این روزها برخلاف گذشته که رمان‌های بلند می‌خواندم، تمایل بیشتری به خواندن داستان‌های کوتاه پیدا کرده‌ام که شاید دلیل آن بیشتر شدن مشغله کاری من در این برهه باشد. البته علاقه من به خواندن داستان کوتاه تنها به دلیل مشغله کاری و فرصت کم نیست، بلکه معتقدم داستان کوتاه یکی از بخش‌های مهم ادبیات ماست که می‌تواند برای هر خواننده‌ای جذاب باشد.

اسکندری درباره کتاب پیشنهادی خود برای مطالعه مخاطبان عنوان کرد: در حال حاضر هم کتاب «فرصت دوباره» نوشته گلی ترقی را که مجموعه‌ای از 9 داستان کوتاه است در دست خواندن دارم. گلی ترقی نویسنده مورد علاقه من است، چرا که آثار او از جنس زندگی و آمیخته با فرهنگ کشور خودمان است و هیچ فرهنگ وارداتی در آن احساس نمی‌کنیم.

وی با اشاره به یکی از داستان‌های این کتاب، ادامه داد: اولین داستان این کتاب با عنوان «بانو خانم» داستان خانم ناظمی است که در دبیرستان البرز مشغول کار بوده و در طی این داستان تمام ویژگی‌های تاریخی، جغرافیایی و احساسی داستان در دوره دبیرستان خانم ترقی برای خواننده تداعی می‌شود، حتی برای افرادی که سن و سال‌شان به آن دوره نمی‌رسد یا تصوری از آن جغرافیا ندارند.

اسکندری درباره برخی ویژگی‌های این کتاب، گفت: علاوه بر جذابیت‌های داستان، یکی از نکاتی که برای من بسیار جالب بود، احساس نوستالژیک در بحران گم شدگی در دنیای پرسرعت امروز بود. به طوری که گذر داستان از برخی مکان‌های خاطره‌انگیزی می‌گذرد که برای بسیاری از خواندگان جنبه نوستالژیک دارد؛ مانند کافه نادری.

کتاب «فرصت دوباره» اثر گلی ترقی در 256 صفحه، شمارگان سه‌هزار و 300 نسخه و با قیمت 14 هزار از سوی انتشارات نیلوفر به چاپ رسیده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کتاب «فرصت دوباره» به لینک زیر مراجعه کنید:

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها