شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵
شهرام‌نیا: پُرمخاطب بودن نمایشگاه از نقاط قوت آن به شمار می‌آید / صفری: در حوزه زیرساخت‌ها، امسال اتفاقات خوبی افتاده است

نمایندگان رسانه‌های مختلف صبح امروز (5 اردیبهشت‌‌ماه) از بخش‌های مختلف محل برپایی بیست‌‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بازدید کردند. قائم‌مقام نمایشگاه کتاب تهران در نشستی با خبرنگاران، گفت: پُرمخاطب بودن این نمایشگاه، یکی از نقاط قوت این رویداد عظیم فرهنگی محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) صبح امروز (5 اردیبهشت‌ماه) نمایندگان رسانه‌های مختلف به منظور بازدید از محل برپایی بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در این مکان حضور یافتند و در نشستی با امیرمسعود شهرام‌نیا، قائم مقام و معاون اجرایی نمایشگاه کتاب تهران، حسین صفری، مدیر کمیته اجرایی نمایشگاه کتاب تهران، محسن نصراله، مدیر کمیته پشتیبانی نمایشگاه کتاب تهران، محمود آموزگار، سخنگوی شورای سیاستگذاری نمایشگاه کتاب تهران و سید مهدی جعفری، مدیر کمیته روابط عمومی نمایشگاه کتاب تهران، از کم و کیف و همچنین چگونگی آماده‌سازی این دوره از نمایشگاه آشنا شدند.
 
امیرمسعود شهرام‌نیا، قائم‌مقام و معاون اجرایی بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در این نشست، اظهار کرد: نمایشگاه کتاب تهران یکی از پُرجمعیت‌ترین نمایشگاه‌های کتاب در سراسر دنیاست؛ این پُرمخاطب‌ترین بودن یکی از نقاط قوت نمایشگاه کتاب تهران به شمار می‌آید.
 
وی در ادامه سخنانش گفت: تعداد بالای ناشران و علاقه مردم به حضور در نمایشگاه کتاب تهران باعث شده نمایشگاه به یک فعالیت فرهنگی بزرگ تبدیل شود.
 
قائم‌مقام و معاون اجرایی بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با بیان این‌که حجم عملیات اجرایی نمایشگاه کتاب تهران بسیار گسترده است، گفت: چون کار نمایشگاه کتاب تهران یک کار نمایشگاهی است اصلاً قابل مقایسه با سایر اقدامات فرهنگی نیست.
 
شهرام‌نیا از افزوده شدن فضای 5 هزار متر مربعی به کل فضای نمایشگاه در این دوره خبر داد و گفت: این فضا در رواق شرقی مصلای امام خمینی (ره) قرار دارد که با مجموع متراژ سایر فضای نمایشگاهی، حدود 130 هزار متر مربع فضا در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌‌گیرد که 55 هزار متر مربع آن، مسقف هستند.
 
وی با بیان این‌که هر سال می‌کوشیم امکانات رفاهی بیشتری را فراهم کنیم، اظهار کرد: ثبت‌نام ناشران و تحویل غرفه‌ها به آنها، پیش از پایان سال گذشته انجام شده است. همچنین کار احداث سالن‌های بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران به صورت کامل به پایان رسیده است.

قائم مقام بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران افزود: امسال بخش قابل توجهی از امور مربوط به نمایشگاه کتاب تهران به ناشران و تشکل‌های نشر واگذار شده است؛ ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یک برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری داریم که در یک پروسه چند ساله، کل امور مربوط به نمایشگاه کتاب تهران به ناشران و بخش خصوصی واگذار شود.
 
معاون اجرایی بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران با بیان این‌که ناشرانی که غرفه‌های خودساز دارند می‌توانند از اکنون به ساختن غرفه‌هایشان اقدام کنند، اظهار کرد: در حال حاضر حدود 40 درصد شبستان در اختیار نمایشگاه ساختمان است، با پایان یافتن دوره برپایی این نمایشگاه (نمایشگاه ساختمان) در عرض 48 ساعت غرفه‌های این نقطه از شبستان به ناشران تحویل داده خواهد شد؛ به عبارت دیگر تا 12 اردیبهشت‌ماه تمامی غرفه‌ها به ناشران تحویل داده خواهند شد.
 
شهرام‌نیا با بیان این‌‌که بخش بین‌الملل این دوره از نمایشگاه کتاب تهران پُرشورتر و پُررنگ‌تر از دوره قبل برپا خواهد شد، گفت: امسال در بخش بین‌المللی به دلیل اِعمال تغییرات اجرایی گام‌هایی رو به جلو برداشته شده است؛ افزایش تنوع و حضور پُررنگ بخش بین‌الملل به ویژه حضور وزاری فرهنگی سایر کشورها و رؤسای نمایشگاه‌های کتاب بزرگ برخی کشورهای دنیا از نقاط قوت این دوره از نمایشگاه کتاب تهران محسوب می‌شوند. در این دوره در بخش بین‌الملل با حمایت کتابخانه‌ها در زمینه بُن‌‌کارت‌های الکترونیکی شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.
 
حسین صفری، مدیر کمیته اجرایی بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از دیگر سخنرانان این نشست بود، وی با بیان این‌که عملیات اجرایی این دوره از نمایشگاه از اسفندماه سال گذشته آغاز شدند، اظهار کرد: در هر دوره از نمایشگاه کتاب تهران تغییرات جدی حاصل می‌شوند به طور مثال در این دوره راه‌اندازی سالن گمرک به دلیل اهمیتی که داشت، با جدیت بیشتر دنبال شد.
 
صفری با بیان این‌که امسال در حوزه زیرساخت‌های نمایشگاه کتاب تهران اتفاقات خوبی افتاده است، گفت: امسال توانستیم با برق‌رسانی نمایشگاه را به صورت ایمن‌تر و در شرایط بهتر انجام دهیم. همچنین زیرساخت‌های راه‌اندازی دستگاه‌های کارت‌خوان انجام شده است به گونه‌ای که 1500 دستگاه کارت‌خوان به غرفه‌داران تعلق خواهد گرفت. در حال حاضر هماهنگی و همکاری با مخابرات و بانک عامل به اتمام رسیده است. اکنون در حال ساختن و جانمایی نهایی غرفه‌ها هستیم.
 
مدیر کمیته اجرایی بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بیان کرد: امسال در بخش نمازخانه‌ها و استراحتگاه‌ها با جدیت بیشتری ورود پیدا کرده‌ایم تا بیش از گذشته بتوانیم رضایت خاطر بازدیدکنندگان را فراهم کنیم.
 
در ادامه این نشست، محمود آموزگار، سخنگوی شورای سیاستگذاری بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران افزود: امسال به دلیل اقدامات مفیدی که دوستان ما در اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران انجام داده‌اند و انجام می‌دهند، نمایشگاه کتاب تهران متفاوت‌تری خواهیم داشت.
 
وی با بیان این‌که امیدواریم به حرف‌هایی که می‌زنیم بتوانیم جامه عمل بپوشانیم، عنوان کرد: بدون تردید امسال با همکاری‌های خوبی که صورت گرفته و تجربیاتی که حاصل شده‌اند، نمایشگاه کتاب تهران موفقی خواهیم داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها