سه‌شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۹
حضور بوستان کتاب با 1300 عنوان اثر در نمایشگاه کتاب تهران

موسسه بوستان کتاب امسال نیز با عرضه بیش از 1300 عنوان اثر در سه غرفه بزرگسال، دانشگاهی و کودک و نوجوان در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی تهران حضور دارد که از این میان 105 اثر چاپ جدید است.

حجت الاسلام عبدالهادی اشرفی در گفت و گو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) از قم با بیان اینکه موسسه بوستان کتاب بحمدالله در میان ناشران حوزه دین سراسر کشور جایگاه ارزشمندی پیدا کرده و پیشتاز در عرصه های مختلف نشر بوده هر سال آماده تر و توانمندتر از سال قبل در نمایشگاه بین المللی تهران شرکت می کند بیان کرد: امسال نیز با عرضه بیش از 1300 عنوان اثر در سه غرفه بزرگسال، دانشگاهی و کودک و نوجوان در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضور دارد.

قائم مقام موسسه بوستان کتاب اظهار داشت: در سال 93 موسسه بوستان کتاب موفق شده است 385 عنوان کتاب منتشر کند که از این تعداد،  100 عنوان چاپ اول بوده و همچنین در فروردین و اردیبهشت 94 نیز 5 عنوان چاپ اولی منتشر کردیم، لذا در نمایشگاه امسال 105 اثر چاپ جدید از سوی موسسه بوستان کتاب به حوزه فرهنگ و نشر ارائه می گردد.

وی ادامه داد: از جمله تازه های نشر بوستان کتاب، تکمیل دوره 7 جلدی شرح فارسی اسفار اربعه ملاصدرا از آیت الله حسن زاده آملی است که برخی مجلدات آن سالهای قبل منتشر شده بود و در حال حاضر دوره 7 جلدی آن که شرح دو جلد کامل از اسفار است منتشر شده که در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه می شود.

حجت الاسلام اشرفی افزود: انتشار جلد دوازدهم و سیزدهم مجموعه گران سنگ دائره المعارف قرآن کریم نیز از تازه های نشر بوستان به حساب می آید.

وی با اشاره به آثار شاخص بوستان کتاب، گفت: انتشار 30 عنوان از آثار آیت الله شیخ مهدی اصفی و یا آثاری که در رابطه با ایشان نگاشته شده است، از آثار شاخص بوستان کتاب می باشد، که در کنگره ای که برای نکوداشت ایشان برگزار شده بوده عرضه شد. برخی از این 30 عنوان عبارتند از: 5 جلد در آینه وحی – کتابشناسی و ماخذشناسی آیت الله آصفی – جهان اسلام و چالش های معاصر و ... .

قائم مقام موسسه بوستان کتاب بیان کرد: «تجلی انسان کامل در سیره محمد (ص)» ، «حقوق اقلیت های قومی» ، «درسنامه ولایت فقیه» و «شرح فارسی الاسفار الاربعه» از جمله آثار تازه های نشر بوستان کتاب برای مخاطب تخصصی (دانشجویان، طلاب، اساتید حوزه و دانشگاه و پژوهشگران) است. 

اشرفی در ادامه با بیان اینکه «در حریم چراغ» ، «شیعه ستیزی در دنیای معاصر» ، «آوای رحیل» و «عادت های ویرانگر» برخی از آثار تازه های نشر بوستان برای مخاطب عموم است؛ افزود: «طرح پرورشی پایه های 1 – 5» ، «نسیم توحیدی(در 5 جلد)» و «بهار فرزانه» از جمله آثار تازه های نشر ما برای مخاطب کودک و نوجوان است.

وی ادامه داد: در نمایشگاه امسال تصمیم داریم ان شاالله از دوره گران سنگ شرح فارسی اسفار اربعه آیت الله حسن زاده آملی که به تازگی دوره آن تکمیل شده رونمایی کنیم. در سال 93 نیز دوره تفسیری وزین نفحات الرحمان مرحوم نهاوندی را رونمایی کردیم.

اشرفی تصریح کرد: تخفیفات آثار موسسه در نمایشگاه تا 20% خواهد بود و در صورت خرید های کلی موسسات و مراکز، تسهیلات بیشتری نیز خواهیم داشت.

قائم مقام موسسه بوستان کتاب با اشاره به نمایشگاه کتاب تهران توضیح داد: در این رویداد بزرگ فرهنگی کشورمان، استقبال بسیار خوبی از سوی جامعه فرهنگی و کتاب دوست ما صورت می گیرد، لذا همه برگزارکنندگان و همه ناشران باید تلاش کنند کمال تکریم و احترام را نسبت به بازدیدکنندگان و مخاطبان یار مهربان داشته باشند تا با خاطره ای خوب نمایشگاه را ترک کنند هم چنین ناشران سعی کنند تولیداتی را عرضه کنند که برای جامعه مفید باشد و ارزش داشته باشد که مخاطب وقتش را به آن اختصاص دهد.

وی افزود: در این نمایشگاه تصمیم داریم پک هایی از موضوعات مختلف آثار موسسه را تهیه نماییم، تا مخاطبان و مراجعه کنندگان که در موضوع خاص آثار متنوعی را طالبند سریع تر به مقصود خود برسند.

عبداالهادی اشرفی در پایان گفت: با شعاری که به نمایشگاه امسال اختصاص داده شده است ( خواندن، گفت و گو با جهان) امیدواریم با ترویج کتاب خوانی و گسترش آن، ارتباطات فرهنگی داخلی و خارجی افزایش یابد و معضلاتی چون کج اندیشی ها و انحرافات در جوامع اسلامی که معضل بزرگی است از جوامع مسلمان رخت بر بندد.
 
 بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، 16 تا 26 اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها