شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۶
حسن احمدی: از شعارزدگی و سطحی‌نگری دینی در تولید آثار ادبی دوری کنیم

حسن احمدی، نویسنده با بیان این‌که 28 صفر فرصت مغتنمی برای خلوت کردن انسان‌ها با خود و خدایشان است، گفت: همواره به نگارش درباره زمینه زندگی ائمه معصومین (ع) علاقه‌مند هستم؛ نویسندگان باید از شعارزدگی و سطحی‌نگری در آثارشان دوری کنند.

حسن احمدی در گفت‌وگو با خبرگزاری‌ کتاب ایران (ایبنا) در این باره اظهار کرد: در روز 28 صفر سال جاری، بخشی از وقت خود را به نوشتن و تکمیل داستان‌های خود خواهم پرداخت و بخش دیگر آن را به منظور عزاداری، به حسینیه خانوادگی مان در سعادت‌آباد می‌روم.
 
این نویسنده یادآور شد: چند سال پیش تا مدتها به هیچ وجه دستم به نوشتن نمی رفت و قلمم خشکیده بود. در روز 28 صفر همان سال کمی با خدای خودم خلوت و راز و نیاز کردم؛ در همان حال از او  خواستم توانایی نوشتن را دوباره به من عطا کند. به خاطر دارم فردای همان شب نیروی تازه ای در خود احساس کردم و توانستم نگارش کتاب «کسی در آیینه» را آغاز کنم. شگفت تر آن که در یک هفته هم آن را به پایان بردم . همان زمان هم خداوند منان و رسول بزرگ او (ص) را شکر گفتم . شاید بی مناسبت نباشد که اضافه کنم از این اثر یک فیلم تلویزیونی هم ساخته و پخش شد.  
 
وی با بیان این‌که نگارش درباره زندگی ائمه معصومین (ع) را بسیار دوست دارم، عنوان کرد: متأسفانه اغلب اهالی فرهنگ و هنر کشورمان به‌تدریج از پرداختن به زندگانی این بزرگواران در حال فاصله گرفتن هستند. کمتر مشاهده می‌شود که در این روزها نویسنده‌ای اثری را با موضوع ائمه معصومین (ع) تولید کند که ماندگار باشد. پیشنهاد می‌کنم نویسندگان ما اندکی با تأمل و اندیشه، فکر و عمل کنند.
 
احمدی در بخش پایانی سخنانش، گفت: نویسندگان باید از شعارزدگی و سطحی‌نگری در آثار ادبی شان دوری کنند. آنها باید پیش از نگارش، مخاطب‌سنجی کنند تا بر اساس سلائق و نیازهای آنها دست به قلم شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها