پنجشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۹
انتشار تازه‌های نشر درباره امامزادگان

به‌تازگی کتاب‌هایی با عناونین «وارثان عترت» و «فرهنگ جامع امامزادگان و بقاع متبرکه آذربایجان شرقی» از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور منتشر شده است. نظر برخی مسئولان این سازمان در گفت‌وگو با ایبنا بر این است که بسیاری از استان‌های کشور می‌توانند امامزادگان خود را در قالب کتاب معرفی کنند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) «وارثان عترت» و  «فرهنگ جامع امامزادگان و بقاع متبرکه آذربایجان شرقی» عناوین دو کتاب تازه‌ای هستند که از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در استان‌های قم و آذربایجان شرقی منتشر شده‌اند.

سید موسی موسوی تبریزی، مدیر مجتمع فرهنگی پژوهشی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به چاپ کتاب «وارثان عترت» گفت: این کتاب شامل بیانات مراجع عظام درباره مقام امامزادگان و نیز سخنان حجت‌الاسلام محسن قرائتی در نخستین کنگره تجلیل از امامزادگان بوده است.

وی ادامه داد: امامزادگان وارثان عترت و نوری هستند که به عترت متصل‌اند. این افراد به دلیل وجود حکومت‌های جور به ایران آمدند و ایرانیان از آنها استقبال کردند. به طور مثال با ورود حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها به قم، سادات زیادی به این شهر مهاجرت کردند و مروج فرهنگ و اندیشه‌های اسلام ناب و مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام شدند.
 
وی یادآور شد: وجود بیش از 400 امامزاده بر اساس اسناد موجود در استان قم نشان از این ماجراست. علاوه بر این برخی از امامزاده‌ها آثار و قبری ندارند و تنها شجره‌نامه آن‌ها در اختیار ماست.

این مقام مسئول اضافه کرد: ضرورت چاپ کتاب درباره امامزادگان وجود دارد و برخی از استان‌ها سعی کرده‌اند کار مجزایی در این باره انجام دهند. به طور مثال، در استان آذربایجان شرقی کتاب «فرهنگ جامع امامزادگان و بقاع متبرکه آذربایجان شرقی» را منتشر کرده‌اند اما در برخی از استان‌ها هنوز این کار انجام نشده است.

پیش از این به مناسبت برگزاری نخستین کنگره تجلیل از امامزادگان در استان اصفهان، برخی از امامزادگان كشور در قالب یک مجموعه چهارجلدی معرفی شدند. حامد جعفرزاده مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان درباره فعالیت‌های این اداره به خبرنگار ایبنا گفت: سال گذشته نخستین کنگره تجلیل از امامزادگان در اصفهان برگزار شد و مقالات علمی همایش در چهار مجلد به چاپ رسید.

وی ادامه داد: در بخشی از این مجلدها نیز برخی از امامزادگان استان اصفهان معرفی شده‌اند اما متاسفانه تا کنون امامزادگان این استان در قالب کتاب مجزا بررسی نشده‌اند.

«وارثان عترت» تهیه‌شده توسط مجتمع فرهنگی پژوهشی معاونت فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه در قطع پالتویی با شمارگان 50 هزار نسخه به بهای 50 هزار ریال از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور منتشر شده است. این کتاب سخنانی در تکریم امامزادگان و پاسخ به شبهات وهابیت در این باره را از امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری، آیات عظام بهجت، نوری همدانی، جوادی آملی، سبحانی، مکارم شیرازی، صافی گلپایگانی، علوی گرگانی و حجت ‌الاسلام قرائتي در بر می‌گیرد. برای دریافت فایل پی‌دی‌اف این کتاب می‌توانید به  نشانی زیر مراجعه کنید: http://mfpo.ir/images/downloads/varesanetratbook.pdf

«فرهنگ جامع امامزادگان و بقاع متبرکه آذربایجان شرقی» تألیف حجت‌الاسلام محمد الوانساز خویی نیز شامل عکس، شناسنامه و نشانی 505 امامزاده و بقعه متبرکه آذربایجان شرقی به صورت تفصیلی همراه با توضیحات کامل و عکس های رنگی است. این کتاب در دو جلد به قطع وزیری با شمارگان سه هزار نسخه از سوی اداره کل اوقاف آذربایجان شرقی و سازمان چاپ و انتشارات اوقاف در یکهزار و 616 صفحه به چاپ رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها