یکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۸
صالحی: خبرنگار کتاب باید میان نشر و اقتصاد ارتباط برقرار کند

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست «بررسی مشکلات دبیران و خبرنگاران حوزه کتاب» ضمن تشریح وظایف و نقش خبرنگاران حوزه کتاب، گفت: خبرنگار کتاب باید میان نشر و اقتصاد ارتباط برقرار کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) نشست «بررسی مشکلات دبیران و خبرنگاران حوزه کتاب» دقایقی پیش (شنبه شب؛ 18 مردادماه) در تالار آبگینه با حضور جمعی از اهالی قلم، دبیران و خبرنگاران حوزه کتاب برگزار شد.

سید عباس صالحی، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم اظهار کرد: خوشبختانه مجموعه خبرنگاران عرصه کتاب و نشر به تدریج هویت مستقلی پیدا کرده‌اند.

وی افزود: همان‌طور که به ناشر حرفه‌ای نیازمندیم به خبرنگار حرفه‌ای در عرصه کتاب نیز نیازمندیم.

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: خبرنگار عرصه کتاب و نشر کارکردهای مختلفی دارد که از آن میان می‌توان به تکمیل، تصحیح، تعمیق و ابهام‌زدایی اطلاعات حوزه نشر اشاره کرد.

صالحی ضمن تشریح وظایف خبرنگاران عرصه کتاب و نشر، گفت: شامه خبرنگار کتاب باید به‌گونه‌ای باشد که مانند عطر شناس که عطر واقعی را از تقلبی تشخیص می دهد بتواند کتاب خوب را تشخیص دهد و آن را به مخاطب معرفی کند.

در این نشست «نجفعلی میرزایی»، مدیرعامل موسسه خانه کتاب، «مجید غلامی‌جلیسه»، معاون آموزشی، پژوهشی و فرهنگی موسسه خانه کتاب و «محمدرضا اسدزاده»، دبیر نشست و سردبیر خبرگزاری کتاب ایران حضور داشتند.

گزارش تکمیلی این نشست متعاقبا از «ایبنا» منتشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط