دوشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۹
آثار جدید حجت‌الاسلام غرویان در راه است

«تاریخ پیامبران: از آدم تا خاتم» جدیدترین کتاب منتشر شده حجت‌الاسلام محسن غرویان است. این محقق و مدرس حوزه علمیه قم همچنین ترجمه و شرح «مکاسب» شیخ مرتضی انصاری مجلدات 12، 13 و 14 را آماده انتشار دارد.

حجت‌الاسلام غرویان در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) عنوان کرد: جدیدترین کتاب من «تاریخ پیامبران: از آدم تا خاتم» است که چندی پیش از سوی انتشارات ژکان به بازار کتاب آمد. 

وی افزود: ترجمه و شرح مجلدات 12، 13 و 14 از کتاب «مکاسب» شیخ مرتضی انصاری هم تمام شده و اکنون مراحل نهایی چاپ خود را می‌گذرانند. 11 جلد قبلی این مجموعه پیشتر منتشر شده بودند. 

غرویان در ادامه با ذکر انتشارات «دارالفکر» قم به عنوان ناشر ترجمه «مکاسب» گفت: امیدوارم تا زمان آغاز سال تحصیلی جدید این کتاب‌ها منتشر شوند و در دسترس دانشجویان و طلاب قرار بگیرند. همچنین مجلداتی از این مجموعه به چاپ‌های چندباره خود رسیده‌اند. به‌عنوان مثال در همین امسال چاپ سوم جلد نخست و چاپ دوم جلد هفتم منتشر شده‌اند. 

این مدرس و محقق حوزه علمیه قم در پایان اشاره کرد: در انتهای سال گذشته نیز ترجمه من از کتاب «لهوف» سید بن طاووس از سوی نشر ژکان روانه بازار كتاب شد. این کتاب درباره تاریخ کربلا و وقایع روز عاشوراست. 

چاپ دوم جلد هفتم «ترجمه و تبیین مکاسب» با شمارگان دو هزار نسخه، در 304 صفحه به بهای 9 هزار تومان از سوی انتشارات دارالفکر قم روانه بازار اندیشه شده است. 

همچنین ترجمه غرویان از کتاب «لهوف» سیدبن طاووس با شمارگان دو هزار نسخه در 336 صفحه به بهای 15 هزار و 500 تومان از سوی انتشارات ژکان انتشار يافته است. 

حجت الاسلام محسن غرویان از استادان و محققان شهیر حوزه علمیه قم است. مشهورترین و پرمخاطب‌ترین کتاب غرویان ترجمه «اللمعه الدمشقيه» اثر مشهور محمد بن‌ مكی شهید اول است که تاکنون 44 چاپ از آن در دسترس مخاطبان و علاقه‌مندان قرار گرفته است. 

همچنین «سیری در ادله اثبات وجود خدا»، «در محضر استاد آیت‌الله حسن‌زاده آملی»، «درآمدی بر آموزش فلسفه»، «آموزش منطق»، «پلورالیزم دینی»، «زمزم شفا»، «نقدی بر دیدگاه اخلاقی مارکسیسم»، «فن مناظره: آداب مناظره در منطق و روايات»، «تمرينات منطق مظفر بانضمام واژه‌های منطق» و «تحقیق و نگارش برهان شفا» نام شماری از تالیفات و نیز «اصول فقه» از محمد رضا مظفر، «الموجز فی اصول الفقه» از جعفر سبحانی، «بدایةالحکمه» علامه طباطبایی و ترجمه و تبیین 11 جلد از «مکاسب» شیخ مرتضی انصاری، نام شماری از ترجمه‌های منتشرشده حجت‌الاسلام محسن غرویان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها