لیلی گلستان، مترجم با ابراز امیدواری به تسهیل روند چاپ کتاب و بهتر شدن فضای فرهنگی در دوره جدید مدیرت فرهنگی معتقد است که مخاطب نباید کتاب مثله شده را بخواند. این مترجم گفت که نگاه رسانهای مانند تلویزیون به کتاب و فرهنگ ضعیف است و تلویزیون از این منظر در میان اهالی فرهنگ جایگاه مطلوبی ندارد.
وی همچنین درباره اهمیت تبلیغ کتاب در رسانه های عمومی و وسیعتر اظهار کرد: متاسفانه تلویزیون در میان اهالی فرهنگ جایگاهی ندارد؛ در حالی که تبلیغ کتاب در این رسانه میتواند در کار اهالی نشر تاثیرگذار باشد.
وی عملکرد شهرداری را نیز در مساله معرفی کتاب با اهمیت دانست و توضیح داد: متاسفانه شهرداری در تابلوهای نمایشگر تبلیغاتی همیشه آثار سینمایی را تبلیغ میكند، در حالی كه تبلیغ یك كتاب با این روش میتواند بسیار تاثیرگذار باشد.
مدیر گالری گلستان همچنین گفت: شهرداری میتواند تابلوهایی را رایگان یا هزینه كم به این كار اختصاص دهد و حتی اگر 10 درصد از مخاطبانی كه این تبلیغات را میبینند، به خرید و مطالعه آن ترغیب شوند، به موفقیتی نسبی در این زمینه دست یافتهایم.
متن کامل گفت و گو با گلستان را درباره چاپ و ممیزی کتاب اینجا بخوانید.
نظر گلستان را درباره تبلیغ کتاب در رسانهها اینجا بخوانید.
نظر شما