چهارشنبه ۴ تیر ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۰
سفر اعجاب انگیز در دنیای روبات‌ها تکرار شد

دنیای روبات‌ها عنوان کتابی به قلم راجر بریجمن و ترجمه نسیم علیزاده اهدایی ازسوي انتشارات پيام آزادي تجدید چاپ شد

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، هدف از نگارش این کتاب که در حال حاضر به چاپ دوم رسیده، آشنایی کودکان و نوجوانان با علم روباتیک و دنیای روبات‌ها و همچنین آشنایی آن‌ها با کاربرد روبات‌ها در زندگی انسان امروزی است. 

روبات چيست؟، روبات هاي افسانه اي، روبات هاي اوليه، سرآغاز علم روباتيك واقعي، روبات هاي متحرك، حواس روبات، هوش مصنوعي، نقش روبات ها در صنعت، كنترل از راه دور، روبات هاي آماده مصرف، روبات ها دركلاس درس، بازي با روبات و جنگ روبات ها،برخي از فصول تشكيل دهنده اين كتاب هستند.

دربخشي از مقدمه اين كتاب مي خوانيم: «کسی نمی داند دانش روباتیک تا کجا پیش خواهد رفت و حتی دانشمندان نیز از آینده روبات‌ها اظهار بی‌اطلاعی می کنند. بعضی از آن‌ها فکر می‌کنند که روبات‌های هوشمند در آینده جایگزین نیروی تفکر انسان می‌شوند و وابستگی بشر روز به روز به آن‌ها بیشتر می شود، اما به عقیده برخی دیگر، به دلیل اینکه داستان های علمی- تخیلی روبات‌ها برای همیشه ناتمام خواهد ماند، دنیای روبات‌ها هرگز به چنین پیشرفتی دست نخواهد یافت. روبات ها الزاما شبیه آدم نیستند و می‌توان گفت هنوز تا اختراعی که از حیث ظاهر و رفتار دقیقا مانند انسان باشد راهی طولانی در پیش است. هرچند در پیرامون ما دستگاه‌هایی وجود دارند که از راه دور کنترل می‌شوند، اما روبات نیستند زیرا کنترل آنها به دست انسان صورت می گیرد. دستگاههای خودکار را نیز نمی‌توان روبات واقعی دانست زیرا تنها قادرند یک وظیفه خاص و برنامه‌ریزی شده را انجام دهند؛ اما همه این دستگاهها بخش مهمی از علم روباتیک(علم طراحی و استفاده از روبات) به شمار می روند...»

کتاب دنياي روبات ها باشمارگان چهار هزار نسخه و به بهای 9 هزار تومان از سوي انتشارات پيام آزادي عرضه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها