شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۱
نویسندگان زن استرالیایی برتر از شیرمردان ادبی/ اعلام اسامی 6 فینالیست برترین جایزه ادبی استرالیا، مایلز فرانکلین

هفته آینده در شام نخست وزیر«تونی آبوت» با برندگان جوایز ادبی دوره های قبل استرالیا از جمله برندگان جایزه مایلز فرانکلین، آیا نویسندگان که از کاهش بودجه های هنری-ادبی ناراضی اند، روی خود را از وی بر می گردانند یا کفشی به سوی وی پرتاب می کنند؟

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از «سیدنی مورنینگ هرالد»، با نگاهی به لیست فینالیستهای اعلام شده جایزه 2014 ادبی مایلز فرانکلین به این نکته پی می بریم که زنان نویسنده در اوج قرار گرفته اند.

لیست کوتاه اعلام شده شامل:
ریچارد فلاناگان / جاده باریک به سوی عمق شمال / رندوم هاوس استرالیا
فیونا مک فارلین/ مهمان شب / انتشارات پنگوئن استرالیا
کوری تیلور/ دشمن زیبای من / تکس پابلیشینگ
تیم وینتون / آشیانه مرتفع / انتشارات پنگوئن استرالیا
الکسیس رایت / کتاب قو / انتشارات گیراموندو
اووی وایلد / تمام پرندگان می خوانند / رندوم هاوس
است.

کارشناسان ادبی می گویند هر چند زنان نویسنده، لیست فینال را به نام خود زده‌اند اما رقابت سختی با دو نویسنده مرد یعنی تیم وینتون و ریچارد فلاناگان خواهند داشت. وینتون و الکسیس (که نویسنده بومی محسوب می شود) در لیست برندگان قبلی نیز حضور داشته اند.

اگر تیم وینتون نویسنده آشیانه مرتفع برنده شود، نویسندگان غرب استرالیا برای بار پنجم جایزه مایلز فرانکلین را از آن خود خواهند کرد. گفتنی است کوری تیلور با هنرمند ژاپنی ازوداج کرده و مدتی است در ژاپن زندگی می کند و کتاب وی همراه با کتاب رایت و مک فارلین مورد توجه مردم در نیوساوث ویلز قرار گرفته است. (داستان فلاناگان و تیلور در باره جنگ جهانی و زندانیان جنگ جهانی دوم – هم استرالیایی و هم ژاپنی- است. )

مایلز فرانکلین، برترین جایزه ادبی استرالیا از سال 1957 بدین سو است که به بهترین اثر ادبی با محوریت استرالیا 60 هزار دلار (دلار استرالیا) و به هر یک از فینالیست ها نیز 5 هزار دلار (دلار استرالیا) جایزه داده می شود.

روز 26 ژوئن (5 تیر 1393) برنده نهایی جایزه ادبی مایلز فرانکلین در سیدنی معرفی می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها