حجتالاسلام حسین ملکی در گفتوگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: هدف از حضور این کمیته در نمایشگاه پاسخگویی به موقع و سریع به شکایات مردمی است چراکه حجم کار نمایشگاه بسیار گسترده بود و با توجه به تعداد بازدیدکنندگان و نیز تنوع خدمات طبیعی است که مشکلاتی هم به وجود بیاید.
وی ادامه داد: بنابراین ما تلاش میکنیم تا در همان زمان برگزاری نمایشگاه به این مشکلات پاسخ بگوییم. برای عملیاتی شدن این کار نیز در ابتدا گروه کارشناسی تشکیل میشود که آییننامه و دستورالعملهای کمیتههای مختلف نمایشگاه را مطالعه و بررسی کند. بر اساس اطلاعاتی که از این آییننامهها به دست میآید کارشناسان میتوانند به شکایات مردمی پاسخ بگویند.
وی افزود: در صورتی که نتوانیم بر این اساس شکایات را پاسخه بگوییم به بخشهای مرتبط مراجعه میشود تا شکایات حل شود. در پایان جمع بندی از شکایات صورت گرفته و در قالب گزارشی به رییس نمایشگاه کتاب ارایه میشود.
ملکی با اشاره به ارزیابی عملکرد بخشهای مختلف نیز توسط این واحد گفت: از سوی دیگر فعالیتهای کلی واحدها و میزان دسترسیشان به اهداف اولیه هر بخش بررسی و در قالب گزارشی ارایه میشود.
وی یادآور شد: همزمان با آغاز نمایشگاه کتاب به مردم اطلاعرسانی میشود که از چه طریقی میتوانند شکایات خود را به ما اعلام کنند. همچنین شماره تلفنهایی برای این کار در نظر گرفته شده و البته نمایندگان ما نیز به صورت حضوری در نمایشگاه حضور دارند.
این مقام مسوول در بخش دیگری از سخنانش به تنوع شکایات در سالهای گذشته اشاره کرد و گفت: شکایات با توجه به زمان آن متفاوت است به طور مثال پیش از نمایشگاه اغلب شکایات مرتبط به مسایل ناشران برای استقرار در نمایشگاه و یا ثبتنام دانشجویان در سایت برای دریافت یارانه است. در زمان برگزاری برخی از شکایات مربوط به نحوه کارکرد دستگاههای pos و یا دسترسی به اینترنت و یا نحوه اطلاعرسانی درباره حضور ناشران در نمایشگاه است.
وی تاکید کرد: البته با رسیدن به روزهای پایانی تنوع مشکلات نیز کمتر میشود. در این میان ممکن است برخی از مشکلات نیز به صورت ناگهانی پیش بیاید که سعی میکنیم آن را رفع کنیم.
ملکی در پایان همچنین گفت: بر اساس ارزیابی شکایات سالهای گذشته پیش بینی برای رفع مشکلات داریم به طور مثال سالهای گذشته موبایلها آنتندهی خوبی نداشت اما طی دو سال اخیر این موضوع کمتر شده بنابراین ما در گفتوگو با کمیتههای دیگر مشکلات را انعکاس میدهیم تا از قبل راهکارهایی را برای آن در نظر بگیریم.
به گفته وی دبیرخانه دایمی این کمیته در وزارتخانه ارشاد فعال است و حقوق ضایع شده افراد در صورت پاسخگو نبودن در ایام نمایشگاه در طول سال قابل پیگیری است.
شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۰
نظر شما