دوشنبه ۴ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰
پاسخ به پرسش‌های نوجوانان درباره اهل بیت(ع)

واحد کودک و نوجوان انتشارات قدیانی کتاب «62 پرسش و پاسخ درباره اهل بیت(ع)» نوشته غلامرضا حیدری‌ابهری را برای نوجوانان منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، «62 پرسش و پاسخ درباره اهل بیت(ع)» سومین جلد از مجموعه کتاب‌های «پرسش و پاسخ دینی با نسل نو» است که به پرسش‌های نوجوانان درباره اهل بیت(ع) در چهار فصل «پرسش‌های کلی»، «امام علی(ع)»، «امام حسین(ع) و عزاداری برای او» و «پرسش‌های دیگر» پاسخ می‌دهد.

حیدری در مقدمه کتاب، پرسش‌های پرتکرار دانش‌آموزان را بررسی و آن‌ها را در 10 موضوع «خدا، حضرت محمد(ص) و پیامبران، اهل بیت(ع)، حضرت مهدی(عج)، مرگ و معاد، قرآن، نماز، زنان، اخلاق و رفتار و موضوعات گوناگون» تقسیم‌بندی کرده و نوشته است: «بعد از تقسیم‌بندی پرسش‌ها، کار پاسخ‌گویی را آغاز کردم. در این کار شیوه خاصی را به کار گرفتم. در پاسخ‌گویی به پرسش‌های دینی می‌توان به بیان یک تشبیه بسنده کرد و عطش پرسش‌گر را با یک تشبیه جذاب و قابل فهم فرو نشاند و توضیح بیشتری هم ارایه نداد. می‌توان مخاطب را با ارایه تحلیل‌های عقلی و فطری و عرفی مجاب ساخت و از تشبیه نیز مدد نجست. می‌توان هم با نقل فراوان آیات و احادیث، سوال او را پاسخ داد و کمتر به تحلیل عقلی و فطری و عرفی و نیز تشبیه و تمثیل روی آورد...»

در بخشی از «پرسش‌های کلی» می‌خوانیم: «حضرت محمد(ص) دو وظیفه بزرگ به عهده داشت؛ اولین وظیفه پیامبر(ص) آموختن قرآن کریم و مسایل دینی و اسلامی به مردم بود و دومین وظیفه‌اش اجرای احکام اسلامی در جامعه و برپا کردن یک حکومت عادلانه بود. پس از پیامبر(ص) لازم بود که گروهی این دو کار را پیگیری می‌کردند و در این دو زمینه، تلاش‌های پیامبر را ادامه می‌دادند...»

از دیگر کتاب‌های مجموعه 10 جلدی «پرسش و پاسخ دینی با نسل نو» می‌توان به «75 پرسش و پاسخ درباره قرآن»، «46 پرسش و پاسخ درباره حضرت محمد(ص) و پیامبران»، «41 پرسش و پاسخ درباره حضرت مهدی(عج)»، «76 پرسش و پاسخ درباره مرگ و معاد»، «41 پرسش و پاسخ درباره زنان» و «55 پرسش و پاسخ درباره نماز» اشاره کرد.

کتاب «62 پرسش و پاسخ درباره اهل بیت(ع)» در قالب 133 صفحه با شمارگان دوهزار و 200 نسخه در قطع رقعی توسط واحد کودک و نوجوان انتشارات قدیانی منتشر شده است. علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را با بهای 60 هزار ریال خریداری کنند._

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها