دوشنبه ۴ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۵
بررسی مجموعه قوانین و مقررات حجاب و عفاف در یک کتاب

کتاب «مجموعه قوانین و مقررات حجاب و عفاف» تالیف حجت‌الاسلام ‌و‌المسلمین علیرضا فجری از سوی انتشارات خرسندی روانه بازار نشر شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، پوشش و حجاب از مسایلی است که از ابعاد گوناگون اعتقادی، فرهنگی، اجتماعی، تاریخی و ... قابل بررسی است.

از منظر حقوقی، مساله پوشش به ویژه پوشش زنان در قرآن کریم مورد اهتمام ویژه قرار گرفته است. عفاف و حجاب از جمله مهم‌ترین احکام اسلامی و ضروریات دین محسوب می شود که در صورت بی‌توجهی شهروندان جامعه به آن و تخطی از حدود آن، سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد. بنابراین، برای فرهنگ‌سازی آن توجه تمامی دستگاه‌ها، نهادها و سازمان‌ها اعم از دولتی، غیردولتی و شهروندان جامعه را می‌طلبد.

به عقیده نویسنده، «بر کسی پوشیده نیست که وضع قوانین و مقررات در فرهنگ‌سازی ارزش‌ها نقش مهمی را بازی می‌کند و عفاف و حجاب شهروندان جامعه نیز از این امر مستثنی نیست. در این میان تدوین مجموعه قوانین موضوعی با هدف گردآوری مقررات در یک موضوع خاص راه‌حلی است که تا حدودی سختی مراجعه به قوانین پراکنده میان حجم انبوه قوانین را می‌کاهد.»

کتاب حاضر نیز در بردارنده پژوهشی است که در آن تمامی قوانین عفاف و حجاب مطرح شده‌اند. این اثر در هفت بخش سامان یافته است.

«اصول، مبانی و راهبردهای عفاف و حجاب»، «وظایف تخصصی دستگاه‌ها و سازمان‌ها در خصوص گسترش عفاف و حجاب»، «عفاف و حجاب در قلمرو پوشش و لباس»، «عفاف و حجاب در قلمرو اماکن، مراکز و مؤسسات»، «عفاف و حجاب در قلمرو رسانه‌ها»، «عفاف و حجاب در قلمرو فضای سایبری»، «جرایم جنسی و اعمال منافی عفت» عناوین اصلی این بخش‌ها هستند.

کتاب «مجموعه قوانین و مقررات حجاب وعفاف» با شمارگان هزار و 500 نسخه، در 272 صفحه و به بهای یکصد هزار ریال از سوی انتشارات خرسندی منتشر شده است._

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها