شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۹
موقعیت یک قوری تغییر پیدا می‌کند

نمایشنامه عروسکی «تغییر در موقعیت یک قوری» نوشته طلیعه طریقی منتشر می‌شود. این اثر نخستین جلد از مجموعه «تئاتر عروسکی معاصر» نشر مانوش است._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، طریقی گفت: «تغییر در موقعیت یک قوری» نام نمایشنامه‌ای عروسکی به قلم من است که به عنوان نخستین اثر از مجموعه «تئاتر عروسکی معاصر» نشر مانوش با دبیری مهدی شاه‌پیری منتشر می‌شود. 

وی افزود: این نمایشنامه هفت شخصیت دارد و فضای آن سوررئالیستی و فانتزی سیاه است. همچنین لازم است بیان کنم که این نمایشنامه در سال 1390 در قالب جشنواره تئاتر عروسکی «مبارک» به روی صحنه رفت. 


این نمایشنامه‌نویس و کارگردان همچنین به اجرای عموم «تغییر در موقعیت یک قوری» اشاره کرد و توضیح داد: این نمایشنامه با کارگردانی مشترک من و آقای شاه‌پیری، مرداد سال آینده (1393) در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران به روی صحنه می‌رود. 

طریقی در پایان گفت: این مجموعه نمایشنامه متعلق به تمام گروه‌های سنی است و تنها اختصاص به کودک و نوجوان ندارد. این روزها نیز نمایشنامه‌ای عروسکی با نام «هچل» را می‌نویسم.

طریقی فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی ارشد نمایش عروسکی از پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. کارگردانی نمایش‌های عروسکی «صندلی‌ها»، «بغلم کن تا دمپایی نیومده» و «لکنت» بخشی از سابقه حرفه‌ای وی در حوزه تئاتر عروسکی است. 

طریقی همچنین دارای لوح تقدیر خانه تئاتر به مناسبت پنجمین دوره بزرگداشت روز جهانی تئاتر در سال 1386 به عنوان بهترین نمایشنامه‌نویس عروسکی است. 

نویسندگی، طراح و سازنده دکور و عروسک و کارگردان هنریِ ضبط ویدیویی نمایش «داستان سودادخت» در شرکت فرهنگ فیلم تهران با نظارت انتشارات علمی و فرهنگی از دیگر سوابق کاری طریقی است./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها