دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۶:۵۷
«مهندسی ژئوتکنیک، مبانی، کاوش‌ها و تفسیرها» تجدید چاپ شد

«مهندسی ژئوتکنیک، مبانی، کاوش‌ها و تفسیرها» عنوان کتابی است که از سوی ابوالفضل اسلامی و آرش سخاوتیان تالیف شده و دانشگاه امیر‌کبیر نیز آن را در فاصله کوتاهی به چاپ دوم رسانده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، این کتاب که برای تحقق اهداف مربوط با مهندسی زمین تالیف شده است، سعی در بررسی مبانی ژئوتکنیکی و آزمایشگاهی دارد و در 20 فصل تلاش کرده است تا دانشجویان را با این رشته و اقدامات آزمایشگاهی آن آشنا کند.

مباحث سیمای ژئوتکنیک و پارامتر‌های پایه از جمله موضوعات مهمی است که پس از ارایه کلیاتی درباره این رشته، در ادامه کتاب مورد بررسی قرار گرفته  است.

زمین شناسی مهندسی، برای آشنایی بیشتر دانشجویان این رشته در این کتاب گنجانده شده است تا دانشجویان علاوه برآشنایی با مفهوم زلزله و مهندسی با زمین‌شناسی نیز آشنا شوند.

«حفاری اکتشافی» عنوان فصل ششم از این کتاب است. در این فصل مولفان با به‌کارگیری مفاهیم کاوش‌ها در تفسیر‌ها در ژئوتکنیک سعی در بررسی این موضوع داشته‌اند.

دانشجویان در ادامه مطالعه این کتاب با مباحثی مانند تست‌های ژئوتکنیکی و ژئو فیزیکی آشنا می‌شوند.

در فصل‌های پایانی این کتاب، داده‌ها و مستنداتی از سوی نویسندگان در آن گردآوری شده ودر ادامه نیز، مولفان در قالب مفاهیمی مانند سنتز داده‌‌ها، گزارش مطالعات ژئوتکنیک‌ها دانشجویان را با تفسیر داده‌ها آشنا می‌کنند.

کتاب« مهندسی ژئوتکنیک، مبانی، کاوش‌ها و تفسیرها» با شمارگان یک‌هزار نسخه، در 880 صفحه، به بهای 44 هزار تومان از سوی انتشارات دانشگاه امیرکبیر به چاپ دوم رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها