شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۰
نوازندگی با مطالعه متعالی می‌شود

رسول نجفیان، موسس گروه کلاسیک غیرایرانی «تریو کاکتوس» که در بخش رقابتی بیست‌ونهمین جشنواره موسیقی فجر به همراه گروهش روی سن می‌رود،‌ مطالعه کتاب‌های موسیقی را برای نوازندگی ضروری دانست.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نجفیان، نوازنده گیتار و موسس گروه کلاسیک غیر ایرانی «تریو کاکتوس» در بخش رقابتی بیست‌ونهمین جشنواره موسیقی فجر ،جمعه 25 بهمن ساعت 18:30 در سالن رودکی به همراه گروهش به روی سن می‌رود.
 
این نوازنده با تاکید بر آمادگی گروهش برای اجرای آهنگ‌های غیر ایرانی‌ آکادمیک در این جشنواره گفت: هرچند گروه ما نوپا است اما تا کنون تلاش کرده‌ایم تا همه آهنگ‌ها را مطابق استانداردها و به بهترین شکل ممکن تمرین و اجرا کنیم. 

این نوازنده بوشهری با یادآوری سختی‌هایی که برای آموزش موسیقی در شهرستان بوشهر متحمل شده، عنوان کرد: اگر کسی در بوشهر آهنگی را از روی نت بنوازد همه به او می‌خندند، چون آموزش‌ها از طریق گوش و سینه به سینه انجام می‌شود و کسی علاقه‌ای به آموزش از روی نت ندارد.
 
وی گفت: من از سال 83 آموزش‌هایم را نزد افشین اردلان در شهرستان شیراز شروع کردم و سپس به تهران آمدم و نزد فرزاد دانشمند و فرزین طهرانیان به یادگیری‌هایم ادامه دادم. برایم خیلی مهم بود که حتما آموزش‌هایم صحیح و از روی کتاب‌های موسیقی باشند. به نظرم موسیقی بدون کتاب آینده‌ای ندارد.
 
نجفیان اظهار کرد: زمانه تغییر کرده و دیگر نمی‌توان موسیقی را شفاهی و فقط از طریق گوش و سینه به سینه یاد گرفت، بلکه لازم است تا هنرمند با مطالعه کتاب‌های موسیقی مرتبط بر دانش خود بیافزاید. 

بیست‌ونهمین جشنواره موسیقی فجر 24 بهمن تا یکم اسفند امسال برگزار می‌شود./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها