چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۱
انتشار کتاب سوم «نبرد‌های پیروز»

سومین کتاب کارنامه عملیاتی لشکر 41 ثار‌الله و کارنامه عملیاتی استان کرمان در دفاع مقدس با مقدمه سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس از سوی انتشارات سوره مهر در قالب مجموعه «نبرد‌های پیروز» منتشر شد.*

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب «نبردهای پیروز» با موضوع مرور کارنامه عملیاتی لشکر 41 ثار‌الله و بررسی کارنامه عملیاتی استان کرمان در دفاع مقدس با مقدمه‌ای از سردار قاسم سلیمانی فرمانده رزمندگان استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان و هرمزگان و فرمانده لشکر 41 ثارالله در دفاع مقدس و نیز فرمانده فعلی سپاه قدس منتشر شد.

این کتاب با شرح عملیات ثامن‌الائمه و نحوه حضور استان کرمان در این نبردها آغاز شده و در ادامه شرحی از حضور گردان شهید بهشتی از استان کرمان در این نبردها در فاصله سال‌های شهریور 1360 تا بهمن 1360 را بیان کرده است.

«استان کرمان در نبرد بزرگ شرق کارون» نیز فصل بعدی سومین مجلد از «نبرد‌های پیروز» است. بیشترین بخش کتاب به موضوع عملیات طریق‌القدس و حضور رزمندگان کرمان در این عملیات اختصاص دارد.

این بخش از کتاب با موضوع معرفی عملیات طریق‌القدس و آغاز آن شروع شده و در دو فصل دیگر به شرح وقایع دو روز نخست این نبرد پرداخته است. حماسه سابله نیز در فصلی مجزا توضیح داده شده است. عباس میرزایی، نگارنده اثر، فصل پایانی کتاب را به تصویر و اسناد به‌جای مانده از لشگر 41 ثار‌الله اختصاص داده است.

سردار قاسم سلیمانی در بخشی از مقدمه خود براین کتاب می‌نویسد: «قدر مسلم آنچه در دوران دفاع مقدس مشاهده کردیم و بر ما گذشت باید قطعه‌های کم نظیر و برجسته‌ای از تاریخ گذشتگان و موعود وعده داده شده آیندگان دانست. در واقع اعجاز توفیق استثنایی این نسل در این بوده که اراده خداوند بر این قرار گرفته که حیات کوتاه عمر آنان تجسم قله انسانیت در گذشته و آینده باشد...نگارشی که صورت گرفته به صورت ظاهری بخشی از اتفاقاتی است که باطن آن را باید در «یومئذ یصدر الناس اشتاتاً لیروا اعمالهم» به نظاره نشست و فقط معراج‌نشینان قادر به کشف آن حقیقت حقیقی و آن قوه و قدرتی هستند که اکبر محمد حسینی گفت: مرا به زیر پل بکشانید و کسی نداند من زخمی هستم و آرام آخرین رمق‌های خود را در مژه چشم‌هایش فشرد و آخرین لحظه توفیق را بدرقه کرد و پرواز نمود.»

انتشارات سوره مهر ناشر کتاب سوم «نبردهای پیروز» با شمارگان دو هزار و 500 نسخه، 552 صفحه و به بهای 199‌هزار ریال است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها