شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۴
حسن كامشاد زندگي‌نامه‌اش را منتشر كرد

رمان «حديث نفس» نوشته حسن کامشاد منتشر شد. موضوع این کتاب زندگي‌نامه اين نويسنده است.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، به گفته محمدرضا نعمت‌پور، مدير روابط عمومي نشر ني، تازه‌ترين اثر حسن كامشاد در قالب رماني دو جلدي با نام «حديث نفس» با موضوع زندگي‌نامه اين نويسنده از سوي نشر ني منتشر شد.

در بخشي از اين كتاب مي‌خوانيم: «نوشتن به زندگي روشني مي‌بخشد. علت اصلي نوشتن، بيشتر آن است كه نويسنده نمي‌تواند ننويسد. اين خاطره‌هاي رسته از فراموشي كه ساليان سال در كنه ذهن من خفته بود در پير سالي به خلجان درآمد و خود خود را نويساند. نوشتن در اين حال بيشتر گوش دادن بود تا سخن گفتن و دستاورد هم، چنان كه خواهيد ديد يكسره مكاشفه است و بدون موعظه و مبالغه نويسنده به جاي آن چيزي بينديشد، درباره چيزي كه مي‌انديشد، مي‌نويسد.» 

کامشاد، مترجم و پژوهشگر در حوزه ادبيات ادبیات فارسی متولد سال 1304 در اصفهان و فارغ‌التحصيل رشته حقوق در مقطع كارشناسي از دانشگاه تهران و رشته ادبيات فارسي در مقطع دکترا از دانشگاه کمبریج است. 

«در خدمت تخت طاووس»، «خاورمیانه»، «استالین مخوف، خنده و بیست میلیون»، «عیسی»، «دنیای فرضی»، «قبله عالم»، «سرگذشت فلسفه»، «دنیای سوفی»، «تاریخ چیست؟»، «ویتگنشتاین - پوپر و ماجرای سیخ بخاری: ده دقیقه جدل میان دو فیلسوف بزرگ»، «سوگ مادر»، «دریای ایمان»، «ایران: برآمدن رضاخان، برافتادن قاجار و نقش انگلیسی‌ها»، «سیر نابخردی، از ترویا تا ویتنام»، «شبح خانم ویل»، «امپراتور»، «آخرین امپراتور»، «روح داروثی دینگلی»، «الوهیت و هایدگر»، «تاماس پین»، «استفاده و سوءاستفاده از تاریخ» از آثار كامشاد در حوزه ترجمه هستند. 

«پایه‌گذاران نثر جدید فارسی»، «حديث نفس» و «مترجمان، خائنان» از آثار اين نويسنده در حوزه تاليف به شمار مي‌‎آيند. 

رمان دو جلدي «حديث نفس» نوشته حسن كامشاد در 334 صفحه، با شمارگان هزار نسخه، به قيمت 12 هزار تومان از سوي نشر ني منتشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها