چهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۲
«روان‌شناسی صنعتی» بر قفسه کتابفروشی‌ها نشست

کتاب «روان‌شناسی صنعتی» اثر نارن‌دار سينگ، با ترجمه مشترک حسین زارع، سمیه داودی و سعید طالبی، از سوی انتشارات آییژ راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «روان‌شناسی صنعتی» در یازده فصل، علاوه بر روانشناسی صنعتی، بر مفاهیم عمومی روانشناسی نیز تمرکز دارد.

«مقدمه‌ای بر روان‌شناسی صنعتی ـ تعاريف و حوزه مطالعه»، «مديريت علمی، نهضت روابط انسانی و آزمايش‌های هاثورن»، «انگيزه و رضايت شغلی»، «مديريت فشار روانی»، «فرهنگ سازمانی»، «رهبری و پويايی گروه 7»، «سالم نگه‌داشتن محيط كار»، «تحليل شغل»، «استخدام و گزينش: پايايی و روايی آزمون‌های استخدام»، «مديريت عملكرد» و «آموزش و رشد» عناوین فصول کتاب را تشکیل می‌دهند.

در این اثر، توسعه تاريخی روانشناسی صنعتی به‌عنوان اصل و هدف كتاب و همچنین مفاهيم، نظريه‌ها و روش‌شناسی‌های مرتبط نيز بررسی شده‌اند. 

سرفصل‌هایی همچون مديريت اجرايی، توسعه مديريتی با رويكرد سرمايه‌گذاری‌ها و مدل‌های ارزيابی آموزش، از دیگر مباحث مهم کتاب «روان‌شناسی صنعتی» به‌شمار می‌آیند.

در این اثر، جنبه‌های روانشناسی صنعتی با رويكرد معاصر، معرفی شده‌اند. همچنین محتوای این اثر براساس اصول روانشناسی يادگيری به رشته تحریر در آمده است، به‌گونه‌ای که جنبه خودآموز به کتاب داده‌ است.

در کتاب حاضر، مشخصه‌های آموزشی مانند دياگرام‌ها و جداول، برای درک نظريه‌های گوناگون ارایه شده‌اند. همچنین مولف، برای خودارزيابی دانشجويان در درک نظريه‌ها در موقعيت‌های واقعی زندگی، تمرين و پروژه دانشجويی ارایه کرده است.

چاپ نخست کتاب «روان‌شناسی صنعتی» با شمارگان یک‌هزار و 500 نسخه در 384 صفحه، به بهای 14 هزار تومان از سوی انتشارات آییژ راهی بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها