شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۹
یار مهربان در فضایی آبرومندانه میزبان بود

مجتمع ناشران قم که چندی پیش در مرکز شهر و در نقطه‌ای نزدیک به حرم مطهر حضرت معصومه(س)،‌ مراکز علمی حوزوی و محدوده فعالیت ناشران و کتاب‌فروشان افتتاح شد، امسال بار سنگین برگزاری نهمین نمایشگاه کتاب قم را به دوش کشید.

خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، نمایندگی قم: درون ساختمان مجتمع بی‌شباهت به یک پاساژ تجاری نیست؛ بنایی فاخر با واحدهای تجاری سکوریتی واقع در مرکز شهر که‌ به خیابان‌های اصلی و‌ پارکینگ دسترسی دارد.

بازدیدکنندگان نمایشگاه استانی کتاب، جدا از احساس امنیت، در زمستان گرما و در تابستان خنکایی مطبوع را می‌پذیرند. این در حالی است که در نمایشگاه‌های پیشین سالنی بزرگ را با مشکلات و هزینه‌های فراوان غرفه‌بندی می‌کردند و غرفه‌ها را با مشکلاتی مانند کمبود فضا، سرویس‌های بهداشتی، دوری از مرکز شهر و تامین نبودن امنیت غرفه در غیاب مسوولان غرفه در اختیار ناشران می‌گذاشتند اما امسال و در ساختمان مجتمع ناشران هر واحد یک غرفه به حساب می‌آید. برخی ناشران دارای واحد مختص به خود هستند و بقیه ناشران نسبت به اجاره واحدها اقدام کرده‌اند.

به عبارت دیگر، فضای کافی برای رفت‌وآمد و امکاناتی مانند آسانسور و پله‌برقی، نمازخانه، پارکینگ اختصاصی و سرویس بهداشتی مناسب، فضایی آبرومندانه را برای برگزاری نمایشگاه فراهم آورده است.

در حالی که سال‌های گذشته نمایشگاه در فضایی 1500 متری برگزار می‌شد، امسال با برگزاری نمایشگاه در ساختمان ناشران، فضایی 15 هزار متر مربع و در پنج طبقه در اختیار ناشران و بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

در نمایشگاه امسال کتاب قم بیش از 300 ناشر حضور پیدا کردند، نمایشگاهی که 29 بهمن افتتاح شد و امروز (5 دی‌ماه) از 9 تا 12 صبح و 16 تا 21 عصر به روی علاقه‌مندان به کتاب باز است.

خبرنگار: داود بهلولی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها