جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۲ - ۰۱:۵۸
بیژن اشتری: تقسیم بندی ارزشی و غیر ارزشی لطمات زیادی به هنرمندان می زند

بیژن اشتری درباره اظهارات رییس جمهوری در دیدار با هنرمندان گفت: تقسیم بندی هنرمند ارزشی و غیر ارزشی لطمات زیادی به هنرمندان زده است.

بیژن اشتری، مترجم آثار تاریخی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با اشاره به صحبت‌های رییس جمهوری درباره تقسیم هنرمندان به ارزشی و غیر‌ارزشی گفت: به نظرم آقای روحانی صحبت‌های خوبی را درباره از بین بردن خط‌کشی‌ها میان هنرمندان انجام دادند. تقسیم هنرمندان به هنرمند ارزشی و غیر ارزشی پسندیده نیست. این ملاک و معیارها میراث فعالیت‌های حزب توده در ایران است که همچنان در جامعه باقی مانده است و لطمات زیادی به هنرمندان زده است. 

مترجم کتاب «استالین دربار تزار سرخ» افزود: هنرمند هیچ دستوری را نمی‌پذیرد زیرا همان‌گونه که رییس جمهوری هم در صحبت‌های خود اشاره کردند، ذات هنر با آزادی عجین شده است. کار دولت این نیست که برای نویسندگان و هنرمندان خط مشی تعیین کند بلکه باید مشکلات اصلی بر سر راه نویسندگان را بر طرف کند. دولت باید بیشتر در فراهم آوردن زیرساخت‌ها مشارکت کند و برای نمونه مشکلات صنعت چاپ، قیمت کاغذ، تجهیز سینماها و... را دنبال کند.

دیدار صمیمانه حسن روحانی، ريیس جمهوری و اهالی هنر عصر روز چهارشنبه (18 دی ماه) در تالار وحدت برگزار شد. در این مراسم که با حضور وزیر ارشاد انجام شد، ريیس جمهوري با ارج نهادن به مقام هنرمندان از تقسیم‌بندی‌های خالقان آثار هنری به «ارزشی» و «غیر ارزشی»انتقاد کرد.

وی در این مراسم اظهار کرد: اگر بگوییم هنر مرده را زنده می‌‌کند، سخنی به گزاف نگفته‌ایم. پس تقسیم هنرمندان به هنرمندان «ارزشی» و «غیر ارزشی» بی‌معناست. هنر یعنی ارزش و هنرمند ارزشمندی است که با کار خلاقانه به تعالی می‌رسد. هنرمند جهان را بازآفرینی می‌کند و کار او در مسیر ارزش‌های الهی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها