دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۶
پس ندادن کتاب کتابخانه مردی را راهی زندان کرد

یک مرد تگزاسی برای پس ندادن کتابی که از کتابخانه به امانت گرفته بود، راهی زندان شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از آسوشیتدپرس، مردی تگزاسی به دلیل قصور در بازگرداندن یک کتاب کتابخانه دستگیر شد و موجب شد تا موجی از کامنت‌های آنلاین نیشدار به راه بیفتد.

با این حال این نخستین بار نیست که چنین مسایلی ایجاد شده و در تگزاس گفته می شود از این راه بیش از 18 میلیون دلار به کتابخانه ها خسارت وارد آمده است.

اما «جوری اینک» این مساله را به سخت‌ترین وجه ممکن دریافت. این مرد که یک کتاب راهنما را سه سال پیش از یک کتابخانه به امانت گرفته بود، برای بازپس ندادن این کتاب دستگیر شد. او گفت دیگر امکان ندارد پایش را داخل کتابخانه‌ای بگذارد و احتمالا پس از این برای خواندن کتاب، تنها از آمازون کتاب می‌خرد.

ایالت تگزاس از ماه سپتامبر قانونی را تصویب کرد که با افرادی که کتاب‌ها را به کتابخانه پس ندهند، مثل دزد برخورد شود. بر مبنای این مقررات هر بار تخلف جریمه‌ای تا 100 دلار را شامل حال متخلف می‌کند.

برخی ایالت‌های دیگر برای هر مورد حتی تا دستگیری متخلف را نیز در نظر گرفته اند که شامل آیووا که هر مورد بازپس ندادن کتاب تا یک هفته زندان را در برمی‌گیرد ، ورمونت و ماین می شود.

در شهر کوچکی نزدیک آستن نیز جریمه‌ای 200 دلاری به این منظور در نظر گرفته شده است.

در این مورد مشخص پلیس به دلیل دیگری به آپارتمان این مرد 22 ساله فرخوانده شد اما پس از دیدن یک اطلاعیه هشدار برای باز پس دادن کتاب او را دستگیر کرد.

150 کتابخانه تگزاس اوایل امسال از این قانون حمایت کردند زیرا با 966 هزار عنوان مورد این چنینی روبه رو شده بودند.

در سال 2011 نیز مردی در آیوا به دلیل باز پس ندادن 11 عنوان کتاب و 6 سی.دی در جمع به ارزش 770 دلار، به یک هفته زندان محکوم شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها