پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۰
«عروج فرشتگان» از الوند همدان

نویسنده کتاب «عروج فرشتگان» در این اثر مکتوب به تفسیر سوره «معراج» پرداخته و در آن قیامت و مسایل اخلاقی را محور نگارش خود قرار داده است. این کتاب از سوی انتشارات مصفای الوند وارد بازار کتاب شده است./

محمد جوادی، نویسنده کتاب «عروج فرشتگان» در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: این کتاب تفسیر سوره «معراج» است و من از جنبه‌های مختلف به این سوره پرداخته‌ام.
 
وی ادامه داد: به این دلیل سوره «معراج» را انتخاب کردم که ابتدا و انتهای این سوره به مساله قیامت اختصاص دارد و به وضوح و با دسته‌بندی مناسبی به انسان‌های مومن و غیرمومن اشاره می‌کند.
 
جوادی گفت: سوره «معراج» به سرنوشت انسان‌های مومن و غیرمومن در قیامت اشاره دارد که به چه سرنوشتی مبتلا می‌شوند و آیات میانی سوره، شامل موضوع اخلاق و برنامه‌های کاربردی درباره اخلاق است.
 
نویسنده کتاب« عروج فرشتگان» در ادامه افزود: من این سوره را انتخاب کردم زیرا کاربردی بودن آن به لحاظ محتوا و اخلاق برای من جالب بود. این سوره می‌تواند برای مردم آموزنده و سرمشق باشد. 

جوادی نشانه‌های کاربردی بودن سوره «معراج» را برشمرد و گفت: سوره «معراج» بسیار بر صبر و شکیبایی تاکید دارد. در زندگی مدرن و پیچیده امروزی که انسان‌ها با انبوهی از دل‌نگرانی‌ها مواجه‌اند، مفاهیم این سوره می‌تواند راهگشا باشد، زیرا بدون صبر و شکیبایی رسیدن به اهداف، سخت خواهد بود.
 
وی عنوان کرد: یکی دیگر از معضلات اخلاقی انسان‌ها، طمع است و انسان‌هایی با این درد مزمن دست به گریبان اند. انسان ذاتا حریص آفریده شده است و این حرص وقتی در وجود انسان باشد، در برخورد با ناملایمات او را ناتوان می‌کند، به گونه‌ای که فریاد او بلند خواهد شد.
 
جوادی یادآور شد: همچنین حرص در وجود انسان‌ها باعث می‌شود که دیگران را از خیر منع کنیم و شر را به سوی آن‌ها سوق دهیم. این سوره ما را از مضرات این ویژگی‌های اخلاقی منع می‌کند.
 
این نویسنده آثار دینی سپس به مساله «انفاق و بخشش» در این سوره تاکید کرد و گفت: نیت انسان‌ها برای خیر‌خواهی یا شر رسانی بسیار مهم است. خداوندنیز  می‌فرماید که انسان‌ها باید از ثروت خودشان به نفع مستمندان و فقرا استفاده کنند تا جامعه دچار اختلاف طبقاتی فاحش نشود.
 
نویسنده این کتاب، مخاطبانش را همه انسان‌هایی دانست که دغدغه اخلاق‌مداری دارند و می‌خواهند در راه راستی و درستی گام بردارند و آگاهند که قرآن بهترین راهنمای زندگی است.
 
کتاب «معراج فرشتگان» با شمارگان یکهزار نسخه، در 70 صفحه و به قیمت 45 هزار ریال از سوی انتشارات مصفای الوند شهر همدان وارد بازار کتاب شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط