جمعه ۲۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۰
«شبکه‌های اجتماعی در محیط وب 2» در قاب کتاب

کتاب «شبکه‌های اجتماعی در محیط وب 2» با هدف شناسایی ابزار‌های وب 2 و برای کمک به بهبود عملکرد سازمانی از طریق به اشتراک‌گذاری اطلاعات، به همت انتشارات آتی‌نگر منتشر شده است./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «شبکه‌های اجتماعی در محیط وب» عنوان اثری تالیفی و ترجمه‌ای از سمیه و سپیده آذرخش است. این اثر علمی در 10 فصل، به همت‌ انتشارات آتی‌ ‌نگر به بازار نشر عرضه شده است.

پنج فصل نخست کتاب با عنوان‌های «انقلاب وب 2،‌ رسانه اجتماعی و مختل‌کنندگان صنعت»،‌ «جوامع مجازی و دنیاهای مجازی»، «شبکه‌سازی اجتماعی ONLINE؛ اصول و نمونه‌ها»، «خدمات اصلی شبکه اجتماعی: از فیس بوک تا فیچر» و «شبکه‌های اجتماعی سازمانی» به مباحثی درباره تاثیر انقلاب وب، دنیا‌های مجازی و مختل‌کنندگان بازار در صنعت و همچنین بررسی ماهیت واقعی سایت‌های شبکه‌سازی اجتماعی اشاره دارند.

نویسندگان در فصل نخست کتاب، با اشاره به این مطلب که ‌«وب 2» یک اصطلاح رایج برای کاربرد‌ها و فناوری اینترنت پیشرفته شامل وبلاگ‌ها،‌ ویکی‌،‌ RSS و شبکه‌های اجتماعی است، ابراز عقیده می کنند که یکی از تفاوت‌های قابل توجه میان «وب 2» و «وب سنتی» همکاری بیشتر میان کاربران اینترنت و دیگر کاربران، فراهم‌کنندگان محتوا و سازمان‌هاست.

پنج فصل بعدی کتاب، شامل‌‌ «ابزارهای سازمان 2»، «جنبه‌های تجاری کاربردهای وب 2 و شبکه‌های اجتماعی»،‌ «اهداف و سنجه‌های رسانه اجتماعی»، «آینده وب 2» و «مباحث مدیریتی» است. از مهمترین مباحث مطرح شده در این فصل‌ها می‌توان به کاربرد تجاری فناوری‌های وب 2،‌ ریسک سازمان‌ها در ارتباط با شبکه‌های اجتماعی،‌ و تمرینات اینترنتی اشاره کرد.

در این کتاب، در توضیح شبکه‌های اجتماعی سازمانی آمده است که یک شبکه کسب و کار، به گروهی از افراد گفته می‌شود که دارای نوعی رابطه کسب‌ و کار با تجارت هستند. به این نوع شبکه‌ها، شبکه‌های اجتماعی کسب و کار یا شبکه‌های اجتماعی سازمانی گفته می‌شود.

کتاب «شبکه‌های اجتماعی در محیط وب 2» با شمارگان یکهزار نسخه‌ در 144 صفحه، به قیمت ‌6 هزار و 500‌ تومان از سوی انتشارات آتی‌نگر به چاپ رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها