پنج فصل نخست کتاب با عنوانهای «انقلاب وب 2، رسانه اجتماعی و مختلکنندگان صنعت»، «جوامع مجازی و دنیاهای مجازی»، «شبکهسازی اجتماعی ONLINE؛ اصول و نمونهها»، «خدمات اصلی شبکه اجتماعی: از فیس بوک تا فیچر» و «شبکههای اجتماعی سازمانی» به مباحثی درباره تاثیر انقلاب وب، دنیاهای مجازی و مختلکنندگان بازار در صنعت و همچنین بررسی ماهیت واقعی سایتهای شبکهسازی اجتماعی اشاره دارند.
نویسندگان در فصل نخست کتاب، با اشاره به این مطلب که «وب 2» یک اصطلاح رایج برای کاربردها و فناوری اینترنت پیشرفته شامل وبلاگها، ویکی، RSS و شبکههای اجتماعی است، ابراز عقیده می کنند که یکی از تفاوتهای قابل توجه میان «وب 2» و «وب سنتی» همکاری بیشتر میان کاربران اینترنت و دیگر کاربران، فراهمکنندگان محتوا و سازمانهاست.
پنج فصل بعدی کتاب، شامل «ابزارهای سازمان 2»، «جنبههای تجاری کاربردهای وب 2 و شبکههای اجتماعی»، «اهداف و سنجههای رسانه اجتماعی»، «آینده وب 2» و «مباحث مدیریتی» است. از مهمترین مباحث مطرح شده در این فصلها میتوان به کاربرد تجاری فناوریهای وب 2، ریسک سازمانها در ارتباط با شبکههای اجتماعی، و تمرینات اینترنتی اشاره کرد.
در این کتاب، در توضیح شبکههای اجتماعی سازمانی آمده است که یک شبکه کسب و کار، به گروهی از افراد گفته میشود که دارای نوعی رابطه کسب و کار با تجارت هستند. به این نوع شبکهها، شبکههای اجتماعی کسب و کار یا شبکههای اجتماعی سازمانی گفته میشود.
کتاب «شبکههای اجتماعی در محیط وب 2» با شمارگان یکهزار نسخه در 144 صفحه، به قیمت 6 هزار و 500 تومان از سوی انتشارات آتینگر به چاپ رسیده است.
نظر شما