چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۸
بررسی تفاوت‌های دو هنر در «موسیقی و شعر»

جدیدترین کتاب محسن حجاریان در زمینه اتنوموزیکولوگ و مردم‌شناس با عنوان «موسیقی و شعر» منتشر می‌شود. نویسنده در این کتاب با توجه به نظر بسیاری از اندیشمندان قدیم ایران که موسیقی را همان شعر می‌دانستند، سعی کرده تفاوت میان این هنرها را بررسی کند.-

حجاریان به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: محتوای کتاب «موسیقی و شعر» همان‌طور که از عنوان آن برمی‌آید، درباره تفاوت میان دو هنر موسیقی و شعر و طبقه‌بندی این هنرهاست. 

وی افزود: بسیاری از هنرشناسان و ادیبان ایران تفاوتی میان شعر و موسیقی نمی‌گذارند و معتقدند که شعر همان موسیقی است و من در این کتاب سعی کردم تا خلاف این امر را ثابت کنم. 

این محقق حوزه مردم‌شناسی هنر در ادامه با اشاره به تازه بودن مباحث ارایه شده در این کتاب گفت: شاید برای نخستین بار در این کتاب سعی شده با توجه به تفاوت‌های شعر و موسیقی، ویژگی‌های این هنرها را به صورت درست، به مخاطبان بیاموزد. 

حجاریان در پایان گفت: «موسیقی و شعر» تا پایان پاییز (1392) از سوی انتشارات رشد آموزش، با مدیریت زهرا قیاسی، روانه کتابفروشی‌ها می‌شود. 

محسن حجاریان دارای مدرک دکتری موسیقی شناسی قومی از دانشگاه مریلند است. رساله دکترای وی «غزل به عنوان عامل تعیین کننده در ساختار دستگاه موسیقی ایرانی» نام داشت. 

به قلم حجاریان پیش‌تر کتاب‌هایی چون «مقدمه‌ای بر موسیقی ‌شناسی قومی»، «موسیقی جهان» و «مردم‌ شناسی موسيقی سرخ‌پوستان آمريكای شمالی» منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط