دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۶
ارایه مشاوره کتاب به مخاطبان نمایشگاه استانی کرمانشاه

احسان کرمی، مسوول غرفه کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه در نهمین دوره نمایشگاه کتاب با اشاره به ارایه میز مشاوره کتاب در غرفه کتابخانه‌های عمومی این استان گفت: این طرح با ارایه سیر‌های مطالعاتی به هدفمند کردن مطالعه افراد کمک می‌کند.-

کرمی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: غرفه کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه امسال با حضور سه کارشناس فرهنگی و منابع کتابخانه‌های استانی که پیش از این برای ارایه سیر‌های مطالعاتی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آموزش دیده بودند، میز مشاوره کتاب را دایر کرده است.

وی درباره این طرح عنوان کرد: افراد برای خرید و انتخاب کتاب در حوزه‌های دینی، مذهبی، تاریخ و ادبیات به میز مشاوره کتاب این غرفه مراجعه می‌‌کنند و با دریافت کتابچه‌های 70 صفحه‌ای اسامی آثار مورد نظر خود را با خلاصه کتاب، پیش‌نیاز‌‌ها و آثار تکمیلی این حوزه دریافت می‌کنند و نسبت به تهیه یک دور مطالعاتی کامل از یک موضوع آگاه می‌شوند.

مسوول غرفه کتابخانه‌های عمومی در نهمین نمایشگاه استانی کتاب کرمانشاه با اشاره به تبدیل شدن طرح پوستر این چند کتاب در قالب دفترچه‌های سیر‌های مطالعاتی عنوان کرد: بر اساس اين طرح، در هر پوستر 10 کتاب بر اساس مناسبت‌های مختلف معرفی و برای کتابخانه‌ها ارسال می‌شد. این پوستر‌ها به تدریج تبدیل به کتابچه‌هایی شدند که در یک موضوع ویژه کتاب‌های بسیاری را به مخاطبان معرفی می‌کند.

کرمی با بیان این‌که نهمین نمایشگاه استانی کتاب از ششم آذرماه آغاز شده و 12 آذرماه به اتمام خواهد رسید، اظهار کرد: از  خدمات ویژه غرفه کتابخانه‌های عمومی این استان ثبت‌‌نام رایگان بود که در طول پنج روز نخست نمایشگاه دو هزار نفر با حضور در این غرفه عضو کتابخانه‌های عمومی شدند.

وی با اشاره به تغییر محسوس آمار امانت کتاب توضیح داد: استان کرمانشاه با 68 کتابخانه نهادی و 15 کتابخانه مشارکتی دارای 55 هزار نفر عضو کتابخانه است و دو میلیون جلد کتاب در طول سال از سوی کتابخانه‌های عمومی امانت داده می‌شود.

مسوول غرفه کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه افزود: امانت کتاب با افزایش آمار اعضای کتابخانه‌های عمومی نسبت مستقيم دارد و برپایی نمایشگاه‌های بزرگ کتاب استانی عاملی است که این تعداد را بعد از پایان نمایشگاه به صورت شایان توجهی افزایش می‌‌دهد.

کرمی همچنین از نمایش ایستگاه‌های مطالعه در طول برپایی نمایشگاه استانی خبر داد و اظهار کرد: این استان در مرکز کرمانشاه دارای 17 ایستگاه مطالعه است و سهمیه این استان 24 ایستگاه است.

وی با اشاره به جمعیت 860 هزار نفری کرمانشاه و وجود یک ایستگاه مطالعه به ازای هر 50 هزار نفر عنوان کرد: این ایستگاه‌ها قرار است در شهرستان‌هایی با جمعیت بالای 25‌ هزار نفر جمعیت ایجاد شود. تاکنون سه ایستگاه مطالعه در شهرستان‌ها مستقر شده و سه ایستگاه دیگر تا پایان سال دایر می‌شود.

مسوول غرفه کتابخانه‌های عمومی در نمایشگاه استانی کرمانشاه با اشاره به مراجعه یکی از اعضای قدیمی کتابخانه‌ شهید آوینی اظهارکرد: محمدرضا رییسی‌مهر سال 1351 عضو کتابخانه شهید آوینی شهر کرمانشاه بوده و بعد از مدت‌ها، نمایشگاه کتاب استانی فرصتی شد تا این عضو قدیمی‌، عضویت خود را در کتابخانه تمدید کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط