یکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۸
ویلیام بوید: دو زندگینامه، بهترین کتاب سال

ویلیام بوید نویسنده مشهور بریتانیایی که چندین جایزه معتبر در کارنامه‌اش دارد، دو کتاب زندگینامه را به عنوان بهترین کتاب‌های سال 2013 انتخاب کرد./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از گاردین، ویلیام بوید در این باره گفته‌است: یک تصادف عجیب باعث شد  دو کتابی که امسال در زمینه هنر خوانده‌ام در عنوانشان واژه صبحانه را داشته باشند.

این دو کتاب شامل «صبحانه با لوسین» نوشته جوردی گریگ از انتشارات جاناتان کیپ و «صبحانه در ساتبی» نوشته فیلپ هوک از انتشارات پارتیکولار هستند.

وی می‌گوید: کتاب گریگ یک زندگینامه خیلی صمیمانه از لوسین فروید و کتابی روشنگر درباره زندگی این چهره است و من هر سوالی را که درباره فروید داشتم، از زیبایی‌شناسی تا شایعات فضولانه، در این کتاب پیدا کردم. وی می گوید: این کتاب به همه این مسایل پاسخی توام‌با عدالت و دقت را داده‌است.

لوسین فروید ‏(۸ دسامبر ۱۹۲۲ - ۲۰ ژوئیه ۲۰۱۱) نقاش واقع‌گرای بریتانیایی متولد آلمان و از برجسته‌ترین و جنجالی‌ترین نقاشان معاصر بود.

بوید می‌گوید: کتاب هوک هم دیدگاهی کامل نسبت به هنر و از زاویه دید یک متخصص حراج هنری است. از الف تا یای مطالبی از این دست را می‌توان در  کتاب یافت و در واقع، این کتاب آموزش کاملا هنری در حجم کمتر از 350 صفحه است.

ویلیام بوید متولد 1952 رمان نویس و فیلمنامه نویسی بریتانیایی است. او که دارای نشان  ملکه است، در غنا متولد شده و سال‌های نخست زندگی‌اش را در غنا و نیجریه گذرانده است. او در دانشگاه نیس فرانسه و دانشگاه گلاسکو و آکسفورد تحصیل کرده‌است. 

نخستین رمان او  با عنوان «یک مرد خوب در آفریقا» در سال 1981 منتشر شد و سال 2005 نشان لیاقت دریافت کرد. رمان‌های وی نامزد دریافت جوایز مهمی شده‌اند، و او سال 1983 به عنوان یکی از 20 رمان نویس جوان و برتر بریتانیا انتخاب شد. «یک مرد در آفریقا» تحقیقی درباره زندگی یک دیپلمات بریتانیایی در آفریقای غربی است که برایش جایزه وایت‌برد و جایزه سامرست موام سال 1981 را به همراه آورد. «جنگ بستنی» با پس‌زمینه‌ای از جنگ نخست جهانی نوشته شده و جایزه جان لولین ریس را دریافت کرده و در سال 1982 در فهرست جایزه بوکر جای داشت. «ساحل برازاویل» در سال 1991 که درباره تحقیق یک محقق زندگی شمپانزه‌ها در آفریقا نوشته شده، و «هر قلب بشری» که در قالب روزنامه نگارانه نوشته شده و در سال 2002 نامزد دریافت جایزه بوکر شد از دیگر آثار وی است. «بی قرار» نیز که درباره زنی است که متوجه می شود مادرش در جنگ جهانی دوم به عنوان جاسوس فعالیت می کرده‌است، در سال 2006 منتشر شد و جایزه رمان کاستای همان سال را دریافت کرد. بوید جدیدترین کتابش را با عنوان «نوشتن برای طلوع» اوایل سال 2012 به بازار فرستاد.

بوید نویسنده جدیدترین رمان جیمزباند است که سپتامبر 2013 با عنوان‌«سولو» وارد بازار کتاب بریتانیا شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها