به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، انتشارات بازاریابی از 1390 آغاز به کار کرد و تا به حال 40 عنوان کتاب در حوزه بازاریابی و فروش چاپ و روانه بازار کرده است.
شاخص اصلی این کتابها در حوزه بازاریابی، «نگرش در بازار ایران» است. اما کتابهای ترجمهای که برای مدیران عامل و مدیران بازاریابی و فروش، نگاه کاربردی را تامین کند، در زمره فعالیتهای این انتشارات قرار دارد و حوزه کاری آن، ارتباط با نویسندگان و مترجمانی است که در این حوزه فعالیت میکنند.
احمد آخوندی، مدیر اجرایی انتشارات بازاریابی در رابطه با کتابهایی که از سوی این انتشارات در آستانه چاپ قرار دارند، گفت: کتاب «رفتار مصرف کننده: خریدن داشتن، و بودن» از پروفسور مایکلآر. سولومون که یکی از استادان ممتاز در زمینه مطالعه رفتار مصرفکننده در دنیا است با ترجمه کامبیز حیدرزاده در راه است.
وی درباره این کتاب توضیح داد: این کتاب با پیشگفتاری 30 صفحهای از پرویز درگی شروع میشود که به مطالعات بین رشتهای از 13 حوزه از جمله بازاریابی، روانشناسی، مردمشناسی، تبلیغات، ارتباطات و غیره میپردازد.
مدیر اجرایی انتشارات بازاریابی افزود: این کتاب، اثری دانشگاهی برای دانشجویان دوره کارشناسی ارشد و دکتراست و مخاطب آن مدیران، دانشجویان و پژوهشگرانی هستند که در فضای رقابتی بازار به فعالیت مشغول هستند.
وی مدیران را مهمترین مخاطب این کتاب دانست و گفت: مدیران با مطالعه این کتاب میآموزند که چگونه شناختی از سلایق مصرفکنندگان حاصل کنند.
وی توضیح داد: زمانی که مدیران، سلایق و رفتارهای مصرف کنندگان خود را بشناسند، بهتر میتوانند محصولات خود را به فروش برسانند و این همان تایید معادله «کنت اچ. بلانچارد» است.
وی در توضیح این مطلب گفت: اساس معادله «کنت اچ. بلانچارد» به این معناست که اگر تولیدکننده حتی بهترین محصول و کالا را هم تولید کند، اما فروشی برای آنها رخ ندهد، این تولید، هیچ ارزشی ندارد. از این رو شرکتها قبل از اینکه تولیدی را به بازار ارایه دهند باید این موضوع را در نظر بگیرد که مشتری چه چیزهایی را می پسندد.
همچنین آخوندی از انتشار کتاب «چهل گفتار» به نویسندگی پرویز درگی خبر داد و گفت: این کتاب، از کتابهای دیگری است که به زودی وارد بازار نشر خواهد شد. این کتاب، پنجمین گفتار از مجموعه کتابهای چهل گفتار پرویز درگی است که درباره با ارتقای مهارت های مشترینوازی است.
وی کتاب «بازاریابی به مثابه استراتژی» را از دیگر کتابهایی دانست که از سوی نشر بازاریابی در آستانه نشر قرار دارد و عنوان کرد: این کتاب، اثری از «نیرمالیا کومار» که یکی از بزرگان صاحبنام حوزه بازاریابی است و با ترجمه محمود حسینی دانشیار دانشگاه شهید بهشتی به چاپ خواهد رسید.
وی با بیان اینکه «توسعه مهندسی بازار با بزرگان بازاریابی جهان»، کتاب دیگری است که به زودی وارد بازار نشر خواهد شد گفت: این اثر مجموعهای است از گفتوگوهایی که نشریه توسعه مهندسی بازار (به صاحب امتیازی پرویز درگی) با بزرگان بازاریابی جهان از پروفسور فیلیپ کاتلر (پدر بازاریابی مدرن جهان) و پروفسور مایکلآر. سولومون(استاد ممتاز مصرف کننده در جهان) و 26 استاد برجسته دانشگاههای جهان انجام داده است و سعی شده است نظرات این استادان در حوزه بازاریابی با نثری ساده و به دور از پیچیدگیهای فنی و متناسب با بازار ایران ارایه و به مخاطبان انتقال داده شود.
وی پیشبینی فروش کتابهای نامبرده را خوب و امیدوارکننده ارزیابی کرد و گفت: با توجه به استقبال کتابهای قبلیای که در این حوزه داشتیم به نظر میرسد که تا پایان سال92 چاپ نخست این کتابها تمام شود و در سال جدید به چاپ مجدد برسد.
وی کتاب «مدیریت فروش و فروش حضوری با نگرش بازار ایران»، «هوشمندی رقابتی و هوشمندی بازاریابی»، «اصول، فنون و هنر مذاکره با نگرش بازار ایران» و «بازاریابی و فروش تلفنی با نگرش بازار ایران» با نویسندگی پرویز درگی را از جمله کتابهایی دانست که در سالهای اخیر با استقبال و فروش خوبی برخوردار بودهاند.
دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۵
نظر شما