شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۰
انتشار شوخی کوندرا در ایتالیا

شوخی میلان کوندرا نویسنده مشهور اهل چک، توسط انتشارات «آدلفی» در ایتالیا چاپ و منتشر شد./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از سایت پانوراما، «شوخی» جدیدترین کتاب کوندرا  به زبان ایتالیایی، به بزرگ‌نمایی و تمرکز بر مسایل جدی زندگی و رنج کشیدن از افسون واقعیت دنیای معاصر و در عین حال کنار گذاشتن واقع‌گرایی می‌پردازد.

در بیشتر آثار کوندرا عنوانی با مضمون شوخی دیده می شود: عشق‌های خنده‌دار، خنده و فراموشی. در معرفی این کتاب آمده‌است: «شوخی» می‌تواند به عنوان ترکیبی از همه کارهای میلان کوندرا مورد توجه قرار گیرد؛ پی‌گفتار و طنزی عجیب که از روزگار ما الهام گرفته‌است.
 
میلان کوندرا متولد سال 1929 از مشهورترین نویسندگان معاصر، اهل جمهوری چک است. وی از سال 1975 به عنوان یک تبعیدی در فرانسه زندگی کرده‌است و در سال 1981 به شهروندی فرانسه در آمد. 

کوندرا خود را به عنوان یک نویسنده فرانسوی می‌بیند و اصرار دارد که آثارش باید به عنوان ادبیات فرانسه خوانده شوند و در کتابفروشی‌ها در دسته کتاب‌های ادبیات فرانسه قرار بگیرند.

شناخته شده‌ترین کتاب وی «بار هستی» است. کتاب های وی در دوران رژیم کمونیستی تا زمان سقوط آن رژیم در سال 1989 ممنوع بودند. 

نام این نویسنده سرشناس بارها در فهرست نامزدهای جایزه نوبل ادبیات قرار گرفته است.

«شوخی» نخستین رمان منتشر شده از میلان کوندرا رمان‌نویس چک ـ فرانسوی است. این رمان نخستین بار در سال ۱۹۶۷ منتشر شد و شامل چندین شوخی است که بر زندگی شخصیت‌های داستان تاثیر عمیقی بر جای می‌گذارد. رمان از زاویه دید چهار شخصیت داستان روایت می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها